کاهش قریب به ۳٫۹ مگاوات مصرف برق با اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر استان گیلان
کاهش قریب به ۳٫۹ مگاوات مصرف برق با اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر استان گیلان
محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر استان بمنظور مدیریت مصرف برق در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان ؛ زینب اکبرزاده – محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: باتوجه به ناترازی موجود در حوزه تولید و مصرف برق در کل کشور و در راستای دستورالعمل‌های ارسالی از سوی شرکت توانیر مبنی بر لزوم برداشتن فشار از نیروگاه‌های تولید برق در فصل گرم، این شرکت طرح تعدیل موقت روشنایی معابر را در استان درحال اجرا است تا روشنایی برق هموطنان پایدار بماند.

مهدیزاده افزود: افزایش دمای هوا درکل کشور محدودیت‌هایی را برای تولید برق در نیروگاه‌ها ایجاد می‌کند و نیاز به همراهی همه جانبه برای جلوگیری ازخاموشی‌های احتمالی ضروری است.وی اضافه کرد: از ابتدای سال طی این طرح تاکنون ۲۲۲۴۶ دستگاه چراغ روشنایی معابر استان مورد تعدیل قرار گرفته و در مجموع قریب به ۳٫۹ مگاوات صرفه جویی انرژی صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: در این طرح تنها چراغ معابر بلوارها و خیابان‌های اصلی بصورت یک درمیان مورد تعدیل بار قرار می‌گیرند و کوچه‌ها وخیابان‌های فرعی به هیچ عنوان خاموش نمی‌شود.

مهدیزاده گفت: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دمایش آسایش (۲۴ درجه به بالا) در منزل و محل کار، استفاده از لوازم سرمایشی با برچسب انرژی A و بالاتر، می توانند ضمن یاری رسانی به صنعت برق کشور، پاداش های قابل توجه ۲۰ برابری در قالب بهای برق مصرفی دریافت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: راحت‌ترین راه برای ثبت و گزارش خاموشی های احتمالی از سوی مردم ، استفاده از اپلیکیشن برق من می‌باشد که از طریق سایت شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir قابل دانلود و نصب بر روی گوشی های هوشمند می باشد.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان