برپایی نمایشگاه بهاره رشت با ۲۱۰ غرفه
برپایی نمایشگاه بهاره رشت با ۲۱۰ غرفه
مدیرکل صمت گیلان، با بیان اینکه همزمان با مرکز استان، نمایشگاه های بهاره در همه شهرستان ها از امروز آغاز به کار خواهند کرد، افزود: در نمایشگاه رشت بالغ بر ۲۱۰ غرفه داریم و قیمت‌ها ۲۰ درصد پایین تر از بازار است.

رشتستان به نقل از ایسنا – تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان شنبه، ۱۹ اسفندماه در حاشیه افتتاح نمایشگاه بهاره شهر رشت که با حضور استاندار گیلان در محل دائمی نمایشگاه‌های گیلان برگزار شد، با اشاره به برپایی همه ساله نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ویژه تنظیم بازار در ایام خاص همچون بازگشایی مدارس و ماه رمضان و عید نوروز، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا کالاهای پرمصرف مردم در قالب نمایشگاه با سهولت و ارزان توزیع شود.

وی با بیان اینکه همزمان با مرکز استان، نمایشگاه‌های بهاره در همه شهرستان‌ها از امروز آغاز به کار خواهند کرد، افزود: در نمایشگاه رشت بالغ بر ۲۱۰ غرفه داریم که به عرضه کالاهای پرمصرف این ایام همچون کیف و کفش و شیرینی و شکلات و انواع آجیل و…، می‌پردازند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از عرضه محصولات با ۲۰ درصد تخفیف زیر قیمت بازار خبر داد و خاطرنشان کرد: تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته در رصد قیمت‌هاست.

پورحیدری در ادامه از حضور مستمر کارشناسان قیمت‌گذاری و بازرسین صمت جهت رعایت کامل قیمت نزولی در طول مدت برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: قیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده رصد می‌شود تا مردم به راحتی به کالاهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

وی نمایشگاه رشت را یکی از کیفی‌ترین نمایشگاه‌ها دانست و متذکر شد: دستگاه‌های متولی نیز اقدام به عرضه کالاهای تنظیم بازاری همچون گوشت و مرغ و شکر و خرما با قیمت مناسب در محوطه نمایشگاه خواهند کرد؛ همچنین میوه شب عید نیز با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

مدیرکل صمت گیلان شماره ۱۲۴ را به صورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات مردمی دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه تا ۲۸ اسفندماه دایر بوده و از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای مردم است.

وی از هماهنگی با شهرداری‌ها و اتحادیه‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی جهت سهولت رفت و آمد به نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: ۵۰۰ فروشگاه در مرکز استان با نمایشگاه بهاره همکاری دارند و اقدام به عرضه مایحتاج مردم با قیمت مصوب می‌کنند.

پورحیدری همچنین از تشدید نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ماه رمضان و عید نوروز خبر داد و تاکید کرد: گشت‌های مشترک از ۱۷ اسفندماه آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

  • منبع خبر : ایسنا