مبادی گیلان برای توسعه مبادلات و گسترش مناسبات آماده است
مبادی گیلان برای توسعه مبادلات و گسترش مناسبات آماده است
استاندار گیلان در دیدار با سفیر ایران در گرجستان بر لزوم توسعه همکاری های دو کشور به ویژه از مبادی گیلان تاکید کرد و افزود: استان گیلان با ظرفیت های گردشگری ، اقتصادی و فرهنگی به سبب قرارگیری در حاشیه خزر می تواند در توسعه مناسبات دوجانبه نقش موثری ایفا کند.

به گزارش  پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر اسدالله عباسی روز یکشنبه ۱۴ اسفنده ماه ۱۴۰۱ در دیدار با محمود ادیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با اشاره به ظرفیت های ترانزیتی و صادراتی گیلان و عزم مدیران استانی جهت توسعه مراودات اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: علاوه بر بنادر تجاری انزلی و آستارا ، منطقه آزاد انزلی  فرصتی ارزشمند در حوزه صادرات کالا محسوب می شود که باید از  فرصت به درستی بهره گیری شود.

دکتر عباسی به روند اجرای راه آهن گیلان و عزم دولت سیزدهم بر تکمیل آن اشاره کرد و گفت: با تکمیل این پروژه مهم توان صادراتی و ترانزیتی گیلان در سطح  قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

محمود ادیب، سفیر ایران در گرجستان نیز به بیان توانمندی های گرجستان در زمینه های مختلف و معرفی ظرفیت های اقتصادی آن برای توسعه مراودات دو کشور اشاره کرد و افزود: بهره مندی از قابلیت های دوکشور برای گسترش تعاملات دوجانبه  فرصت ارزشمند ی برای دو کشور محسوب می شود.

وی تکمیل کریدور شمال جنوب، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، کشت فرا سرزمینی و تنوع بخشیدن به اقلام صادراتی از مبداء گیلان را مورد توجه قرار داد و یاد آور شد:

عنایت ویژه به هر یک از این محورهای تحرکی جدید در روابط دو جانبه به حساب می آید که شایسته است با جدیت منظور نظر باشد..

گرجستان یکی از کشورهایی است که در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار داشته ودر شرق دریای سیاه واقع شده که  به عنوان یکی از جذاب ترین کشورهای توریستی در جهان شناخته می شود. این کشور  با مساحت ۶۹٫۷۰۰ کیلومتر مربع در آخرین سرشماری داری سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است و تقریبا ۴۵ درصد از جمعیت این کشور در تفلیس پایتخت  زندگی می‌کنند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان