تبیین بحران جمعیت توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع طلاب امدادگر برای تحقق جوانی جمعیت
تبیین بحران جمعیت توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع طلاب امدادگر برای تحقق جوانی جمعیت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از تلاش‌های انسان‌دوستانه جمعیت هلال‌احمر به ویژه طلاب، از آن‌ها خواست تا از ظرفیت تبلیغ برای اقناع سازی عمومی به جهت تحقق جوانی جمعیت بهره‌ بگیرند.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان یبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه صبح پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ در جمع طلاب امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این جمعیت با تقدیر از تلاش‌های انسان‌دوستانه هلال احمر، اظهار کرد: تمامی تلاش جمعیت هلال احمر، حفظ جمعیت و صیانت از سلامت است.
وی با اشاره به اهمیت جمعیت و تلاش برای بقای آن، افزود: تلاش برای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده وظیفه همگانی است که نقش فعالان سلامت جامعه از جمله جمعیت هلال احمر و مبلغین امدادگر در آن بسیار حیاتی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به زوال جمعیتی در استان، گفت: تداوم این روند امنیت کشور را در ابعاد مختلف تحت شعاع قرار می‌دهد.
دکتر آشوبی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر طلاب و روحانیون در امر تبلیغ، تصریح کرد: حساس کردن جامعه به موضوع حیاتی، واجب و فوری جمعیت امری است که مشارکت همگانی از جمله مبلغین و طلاب امدادگر را می‌طلبد.
وی همچنین به تلاش‌ها و طرح برنامه‌هایی راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای جوانی جمعیت و صیانت از آن اشاره کرد و تصریح کرد: طرح برنامه پیشنهادی برقراری حقوق و بیمه به مادران به ازای تولد هر فرزند و همچنین نجات فرزندان سقط از جمله برنامه‌هایی است به جدیت دنبال آن هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشارکت همگانی در طرح‌های انسان‌دوستانه را ضروری دانست و گفت: انتظار می‌رود یکی از ماموریت‌های جمعیت هلال‌احمر به ویژه مبلغین امدادگر، تلاش برای اقناع سازی جامعه برای فرزندآوری باشد.
گفتنی است در پایان این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین چهری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر استان گیلان از تلاش‌های دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ویژه در ایام کرونا با اهدای تندیسی، تقدیر کرد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان