طرح تفصیلی شهرهای جیرنده و منجیل به تصویب رسید
طرح تفصیلی شهرهای جیرنده و منجیل به تصویب رسید
به منظور ایجاد محیط زیست بهتر برای مردم و اعتلای برنامه‌های شهرسازی طرح تفصیلی شهرهای جیرنده و منجیل در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، محمد رضا فلاحتگر سرپرست راه وشهرسازی گیلان گفت: طرح تفصیلی این شهرها در چارچوب ضوابط و مقررات شهرسازی و با لحاظ شیوه‌های نوین ساختمانی با توجه به شرایط اقلیمی تهیه و پس از طی مراحل کارشناسی در کمیسیون ماده ۵ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده و نقشه ها، ضوابط و مقررات ساخت و ساز و سایر اسناد مربوطه تهیه و جهت ابلاغ توسط استاندار محترم به استانداری ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه، سبک زندگی و شرایط بومی مردم منطقه در برنامه‌ریزی شهری لحاظ شده، افزود: در کمیسیون ماده ۵ پیشنهادها و لوایح شهرسازی و مقررات مربوط به طرح تفصیلی شهر های مذکور شامل نحوه استفاده از اراضی شهری برای مناطق شهر، میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی در واحدهای شهری، وضعیت تفصیلی شبکه حمل و نقل، توسعه، نوسازی، بهسازی و حل موانع شهری با تعیین دقیق مساحت زمین همراه با جزییات و سایر نیازمندی‌های عمومی شهر بحث و بررسی شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و پیش بینی صورت پذیرفته جهت رفع مشکلات شهروندان و کمک به مدیریت شهری در استان ، طرح های جامع و تفصیلی در دست تهیه با پیشرفت ۷۰ درصد و بیشتر پس از طی مراحل قانونی و بررسی های کارشناسی، تا پایان سال در کمیسیون ها و کارگروه های مربوطه مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طرح های تفصیلی در چارچوب اسناد طرح های جامع و براساس وضعیت ثبتی و ملکی اراضی، وضعیت کاربری ها، تراکم های ساختمانی و معابر در سطح شهر را تعیین می نمایند وبا اجرای طرح تفصیلی و جامع شرایط برای برقراری عدالت شهری میان شهروندان فراهم شده و امکان تخلف و اعمال سلیقه شخصی توسط مدیران شهری از بین می رود.

فلاحتگر با تأکید بر اینکه اجرای دقیق طرح جامع توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی الزامی است، گفت: با اجرای این طرح توسعه کالبدی موزون شهر و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فضاهای شهری و تأمین آسایش، رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم فراهم می‌شود.

طرح تفصیلی طرحی است که بر پایه ضوابط و معیارهای طرح جامع شهری، تهیه و تنظیم می شود که در آن به نحوه استفاده از اراضی شهری برای مناطق شهر، میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی در واحدهای شهری، وضعیت تفصیلی شبکه حمل و نقل، توسعه، نوسازی، بهسازی و حل موانع شهری با تعیین دقیق مساحت زمین همراه با جزییات پرداخته می شود.

  • منبع خبر : راه و شهرسازی گیلان