حضور معاون مهندسی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای رسیدگی به آسیب دیدگی تاسیسات آب و فاضلاب آستارا
حضور معاون مهندسی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای رسیدگی به آسیب دیدگی تاسیسات آب و فاضلاب آستارا
صبح چهارشنبه ٢٩ شهريور ١٤٠٢ مهندس آقازاده معاون مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مهندس غلامپور معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا گیلان طی سفری یک روزه از تاسیسات تامین آب شهرستان آستارا بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی آبفا آستارا – آقازاده و هیئت همراه ابتدا از تصفیه خانه آب بهارستان و در ادامه از تاسیسات تامین آب شهر لوندویل و روستاهای سیل زده شهرستان بازدید و از نزدیک به موضوع تامین آب شرب روستائیان رسیدگی کردند.

آقازاده با توجه به بازدید از تصفیه خانه آب بهارستان و چاه های تولید آب شهر لوندویل و روستاهای آستارا که در شرایط نامساعد جوی و جاری شدن سیلاب دچار آسیب شدند گفت: کنترل کیفیت آب شرب مصرفی مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی بر مراقبت از تامین سلامت و بهداشت آب تحویلی به مناطق روستایی و شهری در این شرایط بحرانی تاکید کردو متذکر شد: بخشی از مشکلات در حوزه آب شهرستان ناشی از تخریب راه ها و پل های منطقه است که تا مرتفع شدن این مشکلات فشار آب مناطق متاثر با نوساناتی همراه خواهد بود که لازم است با تداوم اطلاع رسانی از مشترکین محترم خواسته شود با مدیریت مصرف امکان استفاده همه اهالی منطقه از آب شرب ممکن گردد.

آخرین گزارش ها از منطقه حاکی است؛ بدلیل افزایش مصرف جهت شستشو در برخی نقاط افت فشار آب وجود دارد که برای تامین آب مورد نیاز همه تأسیسات آبرسانی در مدار بهره برداری قرار دارند و همزمان  مخازن ذخیره نیز آب آبگیری میشوند.

همچنین ۴ دستگاه تانکر آبرسانی از استان اردبیل به ظرفیت ۴۲ مترمکعب ، ۲ دستگاه تانکر از استان زنجان به ظرفیت ۱۶ مترمکعب و ۴ دستگاه تانکر آبرسانی آبفای گیلان با ظرفیت ۳۶ مترمکعب در ساعات و روزهای آتی وظیفه تأمین آب شرب برای سیل زدگان را بر عهده خواهند داشت.

همچنین تاکنون ۷۰۰ بسته آب بسته بندی ۵ لیتری و ۵۰۰۰ بسته آب بسته بندی ۱ لیتری بین اهالی توزیع شده و ۸۰۰۰ لیتر هم برای توزیع مجدد تهیه شده که در اسرع وقع توزیع خواهد شد.

 

 

 

 

 

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان