کلنگ‌زنی پروژه کلینیک تخصصی و شعبه تأمین‌اجتماعی لاهیجان با ۷۰۰۰ مترمربع زیربنا
کلنگ‌زنی پروژه کلینیک تخصصی و شعبه تأمین‌اجتماعی لاهیجان با ۷۰۰۰ مترمربع زیربنا
با حضور معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ، نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ، فرماندار لاهیجان ؛ مدیرکل فنی مهندسی و مدیرکل امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران کل و درمان تأمین‌اجتماعی استان گیلان و نیز جمعی از مدیران و مسئولان محلی ، کلنگ احداث ساختمان جدید کلینیک تخصصی و شعبه تأمین‌اجتماعی لاهیجان به زمین زده شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان گیلان، این پروژه در زمینی به مساحت ۶۶۱۷ متر مربع و در سه ساختمان مستقل سه طبقه شامل ۳۸۴۱ متر مربع کلینیک تخصصی، ۲۵۲۲ متر مربع شعبه و ۴۲۱ متر مربع مرکز رفاهی احداث خواهد شد.سازمان تأمین‌اجتماعی در لاهیجان از سال ۱۳۵۲ در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان منطقه فعالیت دارد و ساختمان قدیمی تأمین‌اجتماعی لاهیجان که هر دو بخش بیمه‌ای و درمانی در آن مستقر بودند، از چند سال پیش با هدف توسعه مرکز درمانی، به‌طور کامل در اختیار مدیریت درمان قرار گرفته و شعبه در ساختمان استیجاری مستقر شد که با اجرای این پروژه، هر دو بخش بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در مکانی مناسب و در خور شأن شرکای اجتماعی در مجاورت یکدیگر به ارائه خدمت خواهند پرداخت.
براساس این گزارش، تأمین‌اجتماعی لاهیجان در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد که افزون بر ۳۲ هزار نفر آنان را بیمه‌شدگان اصلی، حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر را مستمری‌بگیران و مابقی را افراد تبعی این گروه‌ها تشکیل می‌دهند.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی که امروز شنبه ۱۶ دی ماه برای کلنگ‌زنی این پروژه به استان گیلان سفر کرد، در جریان این سفر در نشست با معاون استاندار گیلان و مسئولان شهرستان لاهیجان با تأکید بر اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی برای اجرای پروژه ساختمان جدید تأمین‌اجتماعی لاهیجان مشکل اعتباری ندارد، اظهار امیدواری کرد با حمایت و مساعدت مسئولان محلی، این پروژه در مدت دو سال به بهره‌برداری برسد.
محمدی در لاهیجان و در دیدار مهندس فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، مهندس براتی فرماندار و رسول فرخی نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان محلی که در فرمانداری لاهیجان برگزار شد، با اشاره به تأکید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه تسریع در آغاز پروژه تأمین‌اجتماعی لاهیجان گفت: این پروژه در سه ساختمان مستقل شامل کلینک تخصصی، شعبه و مرکز رفاهی و هر یک در سه طبقه با حدود ۷۰۰۰ متر مربع زیربنا پیش‌بینی شده و فاز طراحی و نقشه‌کشی آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم با مساعدت شهرداری لاهیجان و حمایت مسئولان، اخذ پروانه ساخت این پروژه طی هفته‌های آتی انجام و مناقصه انتخاب پیمانکار نیز در اولین فرصت انجام شود، تجمیع و استقرار کلینیک تخصصی و شعبه بیمه‌ای در کنار یکدیگر را از ویژگی‌های این پروژه دانست و از آن به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سطح کشور یاد کرد.
رسول فرخی نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت خدمات درمان برای آحاد جامعه گفت: مصوبه ایجاد کلینیک تخصصی لاهیجان به سال ۱۳۸۴ برمی‌گردد که انتظار داریم با تسریع در اجرای پروژه‌ای که امروز کلنگ‌زنی شد، بخشی از این تأخیر جبران شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی سازمان گسترده‌ای است که جمعیت فراوانی را تحت پوشش دارد و خدمات خوبی ارائه می‌کند، اذعان داشت: قشری که با این سازمان سروکار دارد، اکثراً از اقشار کارگری هستند و رایگان بودن خدماتی همچون خدمات درمان برای آنان حائز اهمیت است.
موسی فکور با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات زیادی برای توسعه زیرساخت‌های درمان انجام شده است، گفت: ما در استان گیلان نیازمند وجود مجموعه‌های درمانی تخصصی همچون کلینیک‌های تأمین‌اجتماعی هستیم. در این بخش باید تلاشی بیشتر از حالت عادی داشته باشیم تا جبران عقب‌ماندگی‌ها صورت گیرد و مردم سریع‌تر شاهد نتایج کار باشند و حلاوت و شیرینی آن را لمس کنند.
فرهاد براتی فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه مردم شهرستان رضایتمندی مطلوبی از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی دارند و مسئولان مربوطه نیز همه پای کار بوده و با جدیت امر خدمت‌رسانی را پیگیری می‌کنند.
این گزارش حاکی است در جریان این سفر، محمد محمدی معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی از شعبه تأمین‌اجتماعی لاهیجان و نیز علی فرج‌زاده‌ها مدیرکل فنی مهندسی و مهرزاد اکبرپور مدیرکل امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از بیمارستان تأمین‌اجتماعی لنگرود بازدید کردند.

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان