سراسر لاهیجان بهره مند از گاز طبیعی می باشند.
سراسر لاهیجان بهره مند از گاز طبیعی می باشند.
عیسی جمال نیکویی : بحمدلله با همت و تلاش پرسنل خدوم شرکت گاز و همکاری همه ادارات و سازمان های مرتبط و همراهی مردم شریف شهرستان پس از گذشت بیش از 28 سال از جذب اولین اشتراک، سراسر لاهیجان بهره مند از گاز طبیعی می باشند.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان   رئیس اداره گاز لاهیجان با اشاره به گازرسانی گسترده به اقصی نقاط این شهرستان بیان کرد: این اداره با گذر از حوادث ها و بحران های مختلف، با توسعه فرهنگ و الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک موفق شده خدمات رسانی خود را در تمامی بخش های خانگی، تجاری، صنایع و  حمل و نقل توسعه بخشد.

جمال نیکویی با اشاره به اینکه لاهیجان، شهرستان سبز به لحاظ گازرسانی می باشد گفت: در حال حاضر اداره گاز شهرستان لاهیجان با حدود ۹۰ هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی و بیش از یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه گاز در دو بخش شهری و روستایی در حال فعالیت می باشد.

رئیس اداره گاز لاهیجان با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۲ هزار و سیصد متقاضی، مشترک گاز طبیعی شده اند، گفت: برای تحقق این مهم بیش از ۵ کیلومتر شبکه اجرا و هفتصد انشعاب جدید نصب شده است.

وی با اشاره به رشد و توسعه شهری و لزوم استمرار و پایداری جریان گاز طبیعی گفت: این اداره از سال های گذشته نسبت به تعریف پروژه تغییر ظرفیت ایستگاه تقلیل فشار لاهیجان پیشنهاداتی به ستاد ارسال کرد که با همت همکاران واحد خدمات فنی و مهندسی، امور قراردادها و اداره گاز لاهیجان،  هم اکنون عملیات افزایش ظرفیت ایستگاه تقلیل فشار از ۵۰ هزار متر مکعب به ۱۰۰ هزار متر مکعب در حال انجام است.

جمال نیکویی ادامه داد:  همچنین درجهت حفاظت از تاسیسات اقدام به ایجاد ایستگاه حفاظت از زنگ چاهی از طریق حفاری چاه به عمق ۷۰ متر کرده ایم که بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره گاز لاهیجان  درخصوص اقدامات آن اداره در زمینه ایجاد آمادگی جهت مقابله با بحران های احتمالی اظهار داشت: این اداره با بهره گیری از تجارب بحران های گذشته همواره نسبت به تجهیز انبارک ها، سرویس و اورهال تجهیزات و تهیه  قطعات یدکی نسبت به رفع اشکالات در غالب برنامه های روتین و غیر روتین اقدام می نماید.

وی در همین راستا افزود: بررسی نقاط حادثه خیز، عبور های عرضی از رودخانه ها، رینگ شبکه شهری و نقاط پر مصرف همواره در دستور کار تعمیرات دوره ای اداره گاز لاهیجان قرار دارد و در همین راستا نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ مورد تعمیرات در سطح شهرستان با موفقیت به انجام رسیده است.

جمال نیکویی در بخشی دیگر اظهار داشت: این شرکت با هدف استمرار جریان گاز طبیعی و ارائه خدمات بهینه به مردم عزیز شهرستان هر سال با اخذ مجوز های لازم با برگزاری مناقصات نسبت به جذب پیمانکاران مجرب در حوزه های شبکه گذاری، نصب انشعاب، تعمیرات و نگهداری شبکه و انشعابات و تاسیسات، نیرو های قراردادی  و خودرو های امدادرسانی و نگهداشت ساختمان های اداری اقدام می نماید.

این مقام مسئول با اشاره به تجهیز واحد امداد آن شهرستان به خودروی دودیفرانسیل اظهار داشت: به منظور حصول اطمینان از عملکرد تاسیسات خصوصاً ایستگاههای تقلیل فشار، واحد امداد شرکت با انجام برنامه روتین و غیر روتین در ادوار مختلف نسبت به سرکشی و بازدید از تاسیسات اقدام می نمایند و در صورت بروز اشکال، ضمن اطلاع رسانی از طریق سیستم تعریف شده سازمانی نسبت به رفع مشکل اقدام لازم صورت می پذیرد.

وی با ضروری برشمردن موضوع آموزش کارکنان درجهت پیشبرد اهداف شرکت اظهار داشت:‌ خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده مابین این اداره و واحد آموزش شرکت گاز استان با بررسی عملکرد سالیانه پرسنل، با هدف ارتقاء سطح دانش کارکنان و کاهش و حذف خطا در جهت خدمات رسانی هر چه بهتر به مشترکین گرامی، نسبت به شناسایی دوره های آموزشی مورد نیاز پرسنل اقدام لازم صورت می پذیرد .

وی افزود: در همین راستا این اداره هرساله بجهت ارتقاء سطح عملکردی پرسنل و ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث نسبت به انجام مانورهایی با موضوعات نشت گاز، رانش زمین، خرابکاری در ایستگاه، انفجار، زلزله و …. اقدام می نماید.

نیکویی در خاتمه با قدردانی از پرسنل پرتلاش آن اداره، همکاری سازمان ها و ادارات مرتبط و همراهی مردم فهیم شهرستان لاهیجان اظهار داشت: این اداره در ۲۸ سال گذشته از بحران های  متعددی همچون افت فشار خط سراسری، بارش برف سنگین، سیل ، رانش زمین و … به سلامت عبور کرده که این مهم بدون تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم شرکت گاز، همکاری همه سازمان ها و ادارات مرتبط و همراهی مردم فهیم شهرستان میسر نمی شد و شایسته است تا از این طریق از همه تشکر و قدردانی نمایم.