تحمیل مشکلات مالی به بازار آستارا در پی تعطیلی های کرونا
تحمیل مشکلات مالی به بازار آستارا در پی تعطیلی های کرونا
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مرزی بندر آستارا، گفت: در پی تعطیلی های بازار در شرایط قرمز کرونا، مشکلات شدید مالی و ورشکستگی به بازار این شهرستان تحمیل می شود.

محسن‌ آهنی، در جلسه ستاد کرونای شهرستان آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این بندر مرزی برگزار شد، اظهار کرد: آستارا برای چندمین بار در شرایط قرمز کرونایی قرار می گیرد و هر بار تنها قشری را که بیشترین آسیب را می‌بینند، اصناف و بازاریان هستند.

وی با بیان اینکه بازاریان و سایر صنوف در راستای کنترل بیماری در این شهرستان بیشترین همکاری را داشته اند، ادامه داد: بسیاری از آنها به دلایل مالی و مشکلات ناشی از این بیماری بدهکار شده‌اند و به زندان افتاده اند و یا خیلی ها هم با مشکلاتی از این دست مواجه هستند.

وی با انتقاد از اینکه در هر دوره شیوع بیماری، سخت ترین محدودیت های استان گیلان در شهرستان آستارا اعمال می شود، افزود: چرا زمانی را که به شرایط قرمز کرونایی می رسیم، این جلسات را برگزار می‌کنیم و از همان لحظات نخست تغییر رنگ به فکر کنترل و یا مدیریت بیماری نیستیم.

آهنی، با تأکید بر اینکه در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دیدیم که چگونه کاندیداها به جای قانون مند شدن، بی توجه به قانون شدند، خاطرنشان کرد: این آسیب را امروز در کنار سایر بی توجهی ها و ساده انگاری های شهروندان در مجالس عروسی، عزا، جشن ها، دورهمی ها و مسافرت ها می بینیم.

رئیس اداره صمت آستارا با اشاره به اینکه مخالف تعطیلی کامل بازار هستیم، تصریح کرد: باید منع تردد در شب را اعمال کنیم و بازار را با شیفت بندی مدیریت کرد تا جلوی ضرر و زیان بازاریان گرفته شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به دلایل عدم حضور رئیس اتاق اصناف در جلسه امروز کرونا، اشاره کرد و گفت: به دلایلی پرداخت حقوق کارکنان این اتاق به تعویق افتاده است.

وی توضیح داد: با تعطیلی هر واحد صنفی، روزی چند نفر از همکاران و خانواده‌های شاغل در آن واحدها قطع می شود و باید راهکار اساسی که کمترین ضرر را داشته باشد اعمال کنیم.

آهنی با تأکید بر اینکه آستارا بازار محور است و با تعطیلی آن هزاران نفر آسیب جدی می‌بینند، تصریح کرد: با ممانعت از ورود پلاک های غیر بومی به شهرستان مانع از ازدحام جمعیت در بازار بزرگ ساحلی می‌شویم که خود عاملی بازدارنده است.

  • منبع خبر : ایسنا