ضریب بهره‌مندی روستاییان گیلان از آب شرب بهداشتی به ۸۳.۵ درصد رسید
ضریب بهره‌مندی روستاییان گیلان از آب شرب بهداشتی به ۸۳.۵ درصد رسید
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: میزان برخورداری روستاییان استان در بدو پیروزی انقلاب از آب شرب بهد اشتی ۱۰ درصد بود که هم اینک به ۸۳.۵ درصد رسیده است.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا – مازیار علی‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی لنگرود در شرق استان با حضور استاندار گیلان افزود: علاوه بر این در حوزه شهری نیز ابتدای انقلاب ۵۸ درصد جمعیت استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار بودند اما این شاخص اکنون به ۹۹.۹۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مناطق روستایی آبرسانی شده صعب العبور و ییلاقات استان هستند که هیچ‌گاه از آب آشامیدنی سالم برخوردار نبودند.

علی‌پور در ادامه با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی لنگرود طی روز جاری افزود: پروژه های بهره برداری شده امروز در حوزه آب شامل تامین آب شرب روستای سیگارود، تامین آب شرب روستای پلت‌کله و رینگ آبرسانی شهر لنگرود با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی یادآور شد: از این میزان اعتبار ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مربوط به اعتبارات ملی بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان همچنین به افتتاح و بهره برداری از ۴۱ پروژه آب و فاضلاب استان، همزمان با دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: ۳۸ پروژه در حوزه بهره برداری و توسعه آب و ۳ پروژه نیز مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب در شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه و ماسال بوده است.

وی تصریح کرد: این ۴۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان از منابع ملی، استانی و سایر ردیف ها طی دهه فجر بهره برداری شد.

همزمان با هشتمین روز از دهه فجر علاوه بر این پروژه آبی، یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری نیز امروز با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان در لنگرود به بهره برداری رسید.

این پروژه با ظرفیت تولید ۲۵ تنی در مساحت ۱/۲ هکتاری و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶ نفر به بهره برداری رسیده است.

  • منبع خبر : ایرنا