آغاز واکسیناسیون دوز دوم برکت در گیلان
آغاز واکسیناسیون دوز دوم برکت در گیلان
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از واردات محدود واکسن برکت به استان خبر داد و عنوان کرد: افرادی که پیامک دریافت کردند باید به سه پایگاه چمران، ملوان و یادگار امام در رشت مراجعه و دوز دوم واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر فردین مهرابیان، از اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان در شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: این طرح در سطح ۳۵ پایگاه واکسیناسیون انجام شد و جاماندگان تا پایان هفته و هفته آینده می توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده اقدام به تزریق واکسن کنند.

وی از فعالیت ۱۹۴ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان گیلان خبر داد و افزود: واکسیناسیون در همه شهرستان به غیر از رشت برای سنین بالای ۱۲ سال در حال انجام است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از واردات محدود واکسن برکت به استان خبر داد و عنوان کرد: این واکسن ها فقط مربوط به دوز دوم بوده و افرادی که طی روز گذشته پیامک دعوت واکسیناسیون را دریافت کرده اند می توانند اقدام به تزریق دوز دوم واکسن برکت خود کنند.

مهرابیان، ضمن قدردانی از همکاری مردم جهت انتظار در نوبت دوم، خاطرنشان کرد: افرادی که پیامک دریافت کردند باید به سه پایگاه چمران، ملوان و یادگار امام در رشت مراجعه و دوز دوم واکسن خود را دریافت کنند؛ البته ارسال پیامک براساس بیشترین فاصله زمانی با دوز نخست بوده و از افراد می خواهیم همچنان صبوری کنند تا محموله های آتی به زودی وارد استان شود.

وی برنامه واکسیناسیون سایر شهرستان ها را براساس اطلاع رسانی روزانه در سامانه «vac.gums.ac.ir» دانست و گفت: برنامه واکسیناسیون در شهرستان رشت به دلیل جمعیت زیاد و جلوگیری از ازدحام متفاوت است.

سخنگوی علوم پزشگی گیلان، همچنین از بستری شدن ۷۷ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر ۳۷۳ بیمار کرونایی بستری داریم که ۶۷ بیمار نیازمند مراقبت های ویژه و ۶۵ بیمار بدحال هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا