رودبار ، تنها شهرستان نارنجی کرونایی در گیلان
رودبار ، تنها شهرستان نارنجی کرونایی در گیلان
معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی‌های کرونایی تنها شهرستان رودبار در استان نارنجی است.

آبتین حیدرزاده ، معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان  ، با اشاره به اینکه در روز‌های گذشته تعداد موارد کرونا مثبت سرپایی در گیلان رو به افزایش بوده است، گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی‌های کرونایی تنها شهرستان رودبار در استان گیلان نارنجی است.

او، با تأکید بر اینکه همچنان شهروندان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: تعداد بستر‌های کرونایی در بیمارستان‌های گیلان دوباره در حال افزایش بوده که این نگران کننده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان ، با اشاره به اینکه در روز‌های گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران کرونا مثبت سرپایی بوده ایم، از شهروندان گیلانی خواست در صورت تماس با افرادی که در روز‌های گذشته تست پی سی آر آن‌ها مثبت بوده به مراکز ۱۶ و ۴۲ ساعته مراجعه و تست کرونا بدهند.

حیدرزاده،  با بیان اینکه عادی انگاری و سهل انگاری نسبت به این بیماران که نشان داده می‌تواند لحظه تغییر وضعیت دهد بسیار خطرناک است، گفت: رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک در هنگام حضور بیرون از منازل، شستن مرتب دست‌ها باید همچنان از سوی شهروندان رعایت شود.

او تصریح کرد: اصناف نیز برای جلوگیری از اعمال دوباره محدودیت‌ها در صورت بالا رفتن آمار کرونا باید شیوه نامه‌هایی که برای آن‌ها تنظیم شده به صورت دقیق اجرایی کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران