ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک برای انجام امور فصل زراعی تعیین تکلیف شوند
ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک برای انجام امور فصل زراعی تعیین تکلیف شوند
استاندار گیلان به تعیین تکلیف تراکتورهای فاقد پلاک در استان توسط دستگاه های مربوطه تاکید کرد و گفت: وضعیت این ماشین‌آلات کشاورزی وارداتی ساماندهی و مشکلات آنها از جمله در بحث تامین سوخت سریعتر مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر روز یکشنبه۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان عنوان کرد: باتوجه به آغاز فعالیت کشت و کار کشاورزان باید مشکل تراکتورهای فاقد پلاک موجود در گیلان به زودی برطرف شود تا کشاورزان برای انجام فعالیت‌های خود با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: این تراکتورها برای خدمات بخش کشاورزی و تولید استفاده می‌شود به همین دلیل باید بلافاصله این تعداد از ماشین‌آلات کشاورزی که وارداتی هم هست، ساماندهی و مشکل تهیه سوخت آنها مرتفع و نتیجه اقدامات اعلام شود.

دکتر عباسی تصریح کرد : نه تنها تراکتورها، بلکه مشکل تهیه سوخت سایر خودروهای سبک و سنگین نیز باید حل شود چون دارندگان این خودروها در حوزه تولید فعال هستند و اگر از سوخت آزاد استفاده کنند، هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه در راستای کاهش هزینه‌ها در بخش تولید تلاش کنیم تا مشکلات تولیدکنندگان به خصوص کشاورزان به حداقل برسد، افزود:  باید مشکلات تراکتورهای فاقد پلاک برطرف و در جلسه آینده مشخص شود که چه تعداد از آنان پلاک‌دار شده اند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به طرح شناسنامه‌دار کردن کالاها هم تصریح کرد : این طرح نیز باید با سرعت اجرا و تکمیل و در جلسه بعد این ستاد آمار عملکردی و اقدامات انجام شده نیزارائه شود.

*مردم ایران  عاشق کشور و پرچم خود هستند/نقش مهم رهبری در موفقیت های ایران عزیز

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه این جلسه به حضور حماسی و پرشور مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: مردم در ۲۲ بهمن حماسه بزرگی خلق و ثابت کردند که پای انقلاب، آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا هستند و این حماسه برگ زرینی در تاریخ دفتر انقلاب شد.

دکتر عباسی اضافه کرد: مردم ما ثابت کردند که گفتمان شناسی و استکبارستیزی خود را حفظ کرده و همه سختی‌ها و مشکلات را کنار می‌گذارند و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و مسئولان نیز باید هر آنچه می توانند در خدمت بی منت به آنها انجام دهند.

استاندار گیلان در خاتمه افزود: از سوی دیگر شاهد رافت اسلامی و نگاه مهربانانه مقام معظم رهبری بودیم که با نگاه پدرانه خود، افرادی را که در اغتشاشات شرکت کرده و حتی به اموال عمومی آسیب رساندند، مورد عفو قرار دادند تا این افراد که فریب خورده و هیجانی عمل کرده بودند، دوباره به آغوش جامعه خود بازگردند چون همه مردم ایران  عاشق کشور و پرچم خود هستند.

در این جلسه تعدادی از اعضا به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان