خسارت میلیاردی رمز ارزها به صنعت برق گیلان
خسارت میلیاردی رمز ارزها به صنعت برق گیلان
تاکنون ۴۸۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان کشف شده است که این مقدار حدود ۳۵ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: رمزارزهای غیرمجاز کشف شده در استان ۳۵ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده است.

اسماعیل هنرمند در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به گرمای زودرس هوا، کاهش نزولات جوی و کاهش تولید برق در نیروگاه های برقابی، صنعت برق کشور با شرایط ویژه ای مواجه شده است و مصرف برق نسبت به سال گذشته در استان ۱۱ درصد و در کل کشور ۲۰ درصد افزایش یافته و از این رو مدیریت مصرف  انرژی برق بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

وی افزود: بنابر مصوبه هیئت وزیران تمامی ادارات، دستگاههای اجرایی و بانک ها موظف به کاهش ۵۰ درصدی برق از ساعت ۱۱ صبح تا پایان وقت اداری هستند و دستگاههایی که همکاری در این زمینه نداشته باشند شامل قطع برق خواهند شد.

وی به پویش مردمی مدیریت کولرها اشاره کرد و افزود: در این پویش نیاز است مردم استان بین ساعت ۲ تا ۳ بعد ازظهر به مدت ۱۵ دقیقه کولرهای خودرا در خانه یا محل کار خاموش کنند و با این کار یک سوم خاموشی های احتمالی استان کاهش پیدا می کند.

هنرمند خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۸۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان کشف شده است که این مقدار حدود ۳۵ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده است.