بازدید معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از فضاهای آموزشی در دست احداث استان گیلان 
بازدید معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از فضاهای آموزشی در دست احداث استان گیلان 
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور طی سفر یک روزه به استان گیلان، فضاهای آموزشی در دست احداث این استان را بازدید نمود.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس گیلان روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ دکتر مجید عبدالهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور و نماینده سازمان در ستاد پروژه مهر طی سفر یک روزه به استان گیلان، ضمن دیدار و گفتگو با دکتر فائزی مدیرکل آموزش و پرورش استان، از چندین پروژه آموزشی و پرورشی نیمه تمام و در دست احداث این استان بازدید کرد.

وی به همراه مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان، مهندس صابر معاون فنی و مهندس رودسری معاون نظارت و اجرایی، روند اجرای پروژه ۱۸ کلاسه مسکن مهر، ۱۲ کلاسه مبرهن، مجتمع شهید قاسم سلیمانی و کانون فرهنگی تربیتی شهرستان رشت، پروژه ۱۲ کلاسه پاسداران خمام  و استخر دانش آموزی شهرستان انزلی را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند.

دکتر مجید عبدالهی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه استان گیلان در جذب اعتبارات و کیفیت اجرای پروژه ها موفق عمل نموده است، اظهار داشت: گیلان در اجرای برنامه ها، سیاست‌ها و رویکردهای اصلی سازمان نوسازی مدارس کشور جزء استان های برتر بوده است.

وی با اشاره به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور بیان داشت: با تلاش صورت گرفته میانگین سرانه فضاهای آموزشی در استان گیلان پنج و ۵۳ صدم متر مربع بوده که از میانگین سرانه فضای آموزشی کشور بالاتر می باشد.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت ایمن سازی مدارس در سطح کشور عنوان داشت: مدارس از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی و اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت در کشور می باشند و رعایت ضوابط، استانداردهای فنی و مهندسی با تکیه بر فرهنگ معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی از مهمترین اولویت و رویکرد های اساسی سازمان نوسازی مدارس کشور در احداث این بناهای ارزشمند می باشد.

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان