رضایت‌مندی مردم از عملکرد مدیران را مورد سنجش قرار می‌دهم
رضایت‌مندی مردم از عملکرد مدیران را مورد سنجش قرار می‌دهم
استاندار گیلان با بیان اینکه رضایت‌مندی مردم از عملکرد مدیران را مورد سنجش قرار می‌دهم، حضور در میدان عمل برای رسیدگی به مشکلات را انتظار خود از همه مسئولان بیان و تصریح کرد: نباید با سنگ‌اندازی به قطار پیشرفت، در راه توسعه گیلان عزیز و ایران اسلامی مانع ایجاد شود.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست های جداگانه ای با تشکل‌های سیاسی و انقلابی استان در سالروز پیروزی آیت الله دکتر رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و با محوریت بررسی مشکلات و چالش های گذشته، حال و آینده و گزارش عملکرد هشت ماهه از سوی استاندار گیلان برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه دلخراش رودبار و منجیل همچنین سالروز شهادت شهید بزرگوار مصطفی چمران و نیز تبریک سالروز پیروزی گفتمان دولت مردمی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری؛ با یادآوری شرایط سخت و ناگواری که کشور تحویل دولت شد، اظهار داشت: مدیریت کرونا، از اصلی ترین اولویت ها بود و با جدیت در تأمین واکسن، این بیماری منحوس مهار شد.

وی رسیدگی به معیشت مردم را از دیگر اولویت‌ها خواند و برنامه‌های دولت سیزدهم برای ساماندهی این وضعیت و آبرویی که رئیس جمهوری در این زمینه گذاشت، را مورد اشاره قرار داد و اصلاح نظام توزیع یارانه ها را موضوعی کارشناسی عنوان کرد که هدف آن، مردمی کردن اقتصاد است.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش با اشاره به چالش‌های استان، مسئله پسماند را معضلی ۳۸ ساله ذکر کرد که عزمی جدی برای حل آن نبود در حالیکه رئیس جمهوری و وزیر کشور در سفر به گیلان، ساماندهی آن را تکلیف کردند.

وی حضور میدانی و تصمیم‌گیری جهادی را از رویکردها برای رفع مشکل پسماند استان بیان داشت و گفت: در زمان حاضر اقدامات خوبی از جمله تبدیل شیرابه‌ زباله های سراوان برای آب مورد نیاز مصارف کشاورزی، پردازش زباله‌ها و تبدیل به کود آلی صورت گرفته و با استمرار تلاش‌ها، سراوان به طبیعت گیلان برگردانده می‌شود.

دکتر عباسی پاسخگویی به مردم با ارائه کارنامه‌ای از فعالیت‌های انجام شده را وجهه همت دولت سیزدهم و خود عنوان کرد و افزود: مسیر پیش رو، راهی دشوار و سخت است و با آگاهی از این وضعیت، وارد میدان عمل شدیم تا صادقانه به مردم خدمت کنیم.

وی ایجاد دلسردی و ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن مدیریت کشور را از مواردی بیان کرد که مورد نهی رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

استاندار گیلان با یادآوری دستور صریح رئیس جمهوری مبنی بر آزادسازی سواحل از تصرفات غیرقانونی،‌ آغازکننده اجرای این دستور را از دستگاه های دولتی ذکر و انجام آن را اقدامی کم‌سابقه دانست.

مسئله کمبود آب زراعی و تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت مصرف آب استان، مدیریت بر ستاد تنظیم بازار، عرضه گوشت مرغ و توزیع آن در استان، ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، تولید و عرضه آرد و نظارت بر تولید نان کیفی، اختصاص اعتبار برای بهبود وضعیت آبرسانی روستایی در قالب اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آبرسانی به ۷۱۱ روستا، اختصاص اعتبار به طرح‌های آبخیزداری برای احیاء تالاب انزلی،‌ ساماندهی فاضلاب ها برای جلوگیری از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت و راه اندازی دهکده دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال از دیگر مواردی بود که مورد اشاره استاندار گیلان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رضایت‌مندی مردم از عملکرد مدیران را مورد سنجش قرار می‌دهم، گفت: انتظارم از همه مسئولان، حضور در میدان عمل برای رسیدگی به مشکلات و تلاش برای رفع آنهاست.

وی دریافت یک‌هزار و یکصد میلیارد تومان از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده از محل سفر رئیس‌جمهوری به گیلان را یادآور شد و ادامه داد: توسعه تجارت خارجی با استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا و فعال‌سازی بنادر گیلان با تکیه بر اقتصاد دریامحور مورد اهتمام است.

استاندار گیلان با تصریح اینکه امسال سوت قطار در بندرکاسپین به صدا در می آید، گفت: با تحقق این مهم و فراهم سازی بستر حرکت کشتی های رو – رو، شاهد رشد اقتصادی استان خواهیم بود.

وی فراهم‌سازی زمینه برای حضور فعال سرمایه گذاران و بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و مدیریت تحولی را رویکرد خود برای بهبود وضعیت استان بیان ذکر کرد.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه بر انتصاب افراد شایسته و نخبه بومی تأکید دارم، ولایت‌پذیری و اعتقاد به برنامه‌های دولت سیزدهم و حرکت در این چارچوب را از مهمترین ملاک‌ها خواند.

وی ساماندهی نیروهای توانمند و مشخص شدن وضعیت اشتغال آنان را از موضوعات مورد توجه دولت سیزدهم ذکر و برگزاری دو جلسه شورای عالی اداری کشور را موید این مهم عنوان کرد.

استاندار گیلان بر مدیریت چابک، پر انرژی و دارای مهارت مطابق با رویکرد دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در جهت شتاب در رسیدگی به مشکلات مردم و رفع آنها تأکید و آن را از شاخص‌های انتخاب مدیران استان عنوان کرد.

وی همچنین تشکیل بانک نیروهای کارآمد برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: از همه فرصت ها و پتانسیل های استانی و ملی، برای تعالی استان استفاده می‌کنم.

استاندار گیلان دولت سیزدهم را صادق‌الوعد ذکر و اضافه کرد: در حال آبیاری نهالی که با استقبال مردم و انتخاب گفتمان دولت مردمی غرس شده، هستیم و به تعهدات اشتغال و مسکن جامه عمل پوشانده می شود.

وی از نقدهای منصفانه و سازنده استقبال کرد و با انتقاد از سنگ‌پراکنی‌ها و باج‌خواهی‌ها از سوی عده ای گفت: نباید با سنگ‌اندازی به قطار پیشرفت، مانع توسعه گیلان و ایران شویم بلکه با رویکردهای خیرخواهانه و باور به گفتمان دولت مردمی و جهادی سیزدهم، همیاری و تعامل با یکدیگر، استان را بسازیم.

در این نشست هریک از حاضران نیز دیدگاه‌های خود درباره موضوعات مرتبط با استان گیلان را بیان داشتند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان