رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی گیلان تقدیر شد
رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی گیلان تقدیر شد
صبح روز پنجم شهریور ماه، در مراسم بزرگداشت مقام کارمند و تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه گیلان که با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سیدمهدی خدمت بین دانا مدیر کل بهزیستی گیلان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد از محمد برهود رئیس اداره پذیرش و هماهنگی و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج بهزیستی گیلان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ استاندار گیلان با بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ساده زیستی، تواضع، مردمی‌بودن، خستگی ناپذیری، ولایت‌مداری و توجه به مسئولیت و ماموریت محوله را از ویژگی‌های این شهدای عزیز عنوان کرد و گفت: روحیه انقلابی و جهادی از ویژگی های یک کارمند در تراز جمهوری اسلامی است.

اسدالله عباسی در مراسم بزرگداشت مقام کارمند و تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه گیلان با تاکید بر ضرورت توجه مدیران و کارمندان در انجام دقیق و درست وظایف و مسئولیت‌های شان اظهار کرد: اگر چه باید قانون مداری مورد توجه جدی قرار گیرد اما نباید مردم در انجام کارهای اداری معطل شوند و کاغذبازی اداری باید حذف شود.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و با بیان اینکه این مهم با توجه و عمل به مسایل یاد شده تحقق می یابد، اضافه کرد: آنچه که امروز یک مدیر باید به عنوان روحیه استکبار ستیزی داشته باشد، هدف جنگ نظامی نیست بلکه باید به تحول در سیستم ادارای توجه کند و به وظایف خود عمل نماید.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه کارها و انجام کار مردم در سیستم اداری باید سرعت داده شود و کار امروز به فردا گذاشته نشود، خاطر نشان کرد: کارمندان در ادارات باید خودارزیابی، خودکنترلی و خودنظارتی را مورد توجه قرار دهند و کارآرایی خود را بسنجند و قدر کارشان را بدانند.

* مبارزه با فساد و رانت شعار راهبردی دولت سیزدهم است

استاندار گیلان در ادامه شعار راهبردی دولت سیزدهم را مبارزه با فساد و رانت عنوان کرد و ادامه داد: کارها در ادارات نباید حتما با سفارش انجام شود و عده‌ای مدت‌ها برای انجام یک کار معطل شوند، در صورت دریافت گزارش در این ارتباط برخوردهای لازم و قانونی صورت خواهد گرفت.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت محوری، برخورد عادلانه با ارباب رجوع، توزیع عادلانه منابع انسانی و مالی خاطر نشان کرد: نیروهای انسانی باید بر اساس تخصص، تجربه و مهارت خود در سازمان‌ها مشغول به کار باشند.

وی با بیان اینکه روز آمدکردن اطلاعات، دانش و تکنولوژی روز نیز باید توجه شود، اضافه کرد: مدیران در سازمان‌ها باید به این موارد توجه جدی داشته باشند چرا که در صورت تحقق این موارد مدیری کارآمد، کارمند با کارآیی بالا و افزایش بهره‌وری کار خواهیم داشت.

* کار و خدمت برای مردم را عبادت است

نماینده عالی دولت در استان گیلان کار و خدمت کردن برای مردم را عبادت دانست و اظهار کرد: مردم برای ما مهم هستند از اینرو خدمت به آنان باید برای ما افتخار باشد، ما خدمتگزاران مردم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از تمام مدیرانی که به عنوان تیم مدیریتی گیلان همکاری می‌کنند صمیممانه سپاسگزارم اما با مدیری که نتواند قابلیت‌های لازم را به کار گیرد، هیچ تعارفی نخواهم داشت.

* مسئولان باید منادیان امید برای مردم باشیم

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ارایه گزارش عملکردها و دستاوردهای دولت از سوی مدیران دستگاه‌ها در گیلان اظهار کرد: از برخی تریبون‌ها صدای امیدوار شنیده نمی‌شود، نقد منصفانه خوب است اما نباید با سخنانش غیرکارشناسی مردم را ناامید کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید امیدوار باشند و نباید آنان را وارد بازی‌های سلیقه‌ای و سیاسی کرد، افزود: ما مسئولان باید منادیان امید برای مردم باشیم، خدمت صادقانه و شفاف داشته باشیم و عملکردها را بیان کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بسیاری از کارها در استان انجام شده و اما یک سری کارهای به جا مانده باید به اتمام برسد و با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های استان برای پیشبرد امور استفاده کرد اظهار کرد: وحدت و آرامش بسیار مهم است این مهم در گیلان وجود دارد و از این بابت مشکلی نیست.

گفتنی است در این مراسم جمعی از مدیران و کارمندان نمونه استان گیلان تجلیل شدند و از ” حمزه سرمدی ”  کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی گیلان نیز بعنوان بسیجی نمونه تقدیر به عمل آمد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان