برگزاری چهارمین نشست شورای سالمندی شهرستان رشت
برگزاری چهارمین نشست شورای سالمندی شهرستان رشت
چهارمین جلسه شورای سالمندان رشت به ریاست دکتر حمید رضا امام پناهی فرماندار رشت و با حضور دکتر بهار پوررضا مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان، مژگان اخوان ضیاء رئیس بهزیستی شهرستان رشت و سایر اعضای شورا و نمایندگان دستگاه های اجرایی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ در این نشست ، ابتدا مژگان اخوان ضیاء رئیس اداره بهزیستی و دبیر شورای ساماندهی سالمندان رشت در خصوص تعداد سالمندان تحت پوشش خدمات بهزیستی در این شهرستان ، تعداد و نوع فعالیت مراکز  توانبخشی مراقبتی شبانه‌روزی ، آموزشی توانبخشی روزانه و ویزیت در منزل سالمندان توضیحاتی را ارائه نمود و خواستار همکاری بیشتر و تسریع در اجرای برنامه های شورا توسط نهادهای ذیربط شد.

در ادامه دکتر بهار پوررضا مسئول دبیرخانه استانی نیز ضمن بیان مولفه های هشتگانه محیط دوستدار سالمند در حیطه های سه گانه محیط فیزیکی ، محیط اجتماعی و خدمات شهری؛ به تشریح روند کاندید شدن شهر رشت برای پیوستن به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند سازمان جهانی بهداشت از مصوبه شورای سالمندان استان تا برگزاری نشست های هم اندیشی توجیهی در استانداری با حضور ریاست شورای ملی سالمندان کشور تا نهایی شدن پیشنهاد یاد شده با عنایت فرماندار محترم در جلسه ۱۶ شهریور سال جاری که به معرفی دبیر شهر دوستدار سالمند رشت منجر شد، پرداخت.

از دیگر مباحث عنوان شده توسط مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان استان و دبیر شهر دوستدار سالمند رشت دعوت از کلیه دستگاه ها در راستای احصاء و تبیین خدمات قابل ارائه توسط این ادارات به شهروندان ارشد شهر رشت بود.

همچنین مهندس طالبی دبیر شهر دوستدار سالمند رشت نیز در خصوص برنامه های پیش رو از قبیل تفاهم نامه فی مابین شهرداری این شهر با اداره کل بهزیستی تا نشست هم اندیشی با پنج معاونت و پنج سازمان زیر مجموعه شهرداری رشت و برگزاری کارگاهی در راستای انتقال تجارب مجری طرح شهر دوستدار سالمند اصفهان به دبیرخانه شهر دوستدار سالمند رشت سخن گفت.

در پایان این نشست دکتر حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت نیز ضمن فرخنده قلمداد کردن هماهنگی های بین دستگاهی که تا کنون محقق شده، تسریع تحقق جلوه های اجرایی و عملی این توافقات را مورد تاکید قرار داد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان