وجود تصفیه خانه بزرگ آب، نعمت بی بدیل استان گیلان
وجود تصفیه خانه بزرگ آب، نعمت بی بدیل استان گیلان
جلسه انسجام بخشی و هم اندیشی مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق استان گیلان صبح روز دوشنبه 24 مهر ماه سال جاری به میزبانی شرکت آبفا، در تصفیه خانه بزرگ آب گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛در آغاز این نشست صمیمانه؛ لیلا علیزاده مدیر دفتر روابط عمومی، ضمن خیر مقدم  هدف از برگزاری این جلسه در تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را آشنایی مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق با فرایند استحصال، تولید، تصفیه و توزیع آب شرب بیان داشت.

در ادامه مهران یعقوبی مدیر تصفیه خانه بزرگ آب گیلان؛ با توضیحاتی در خصوص فرآیند تصفیه آب و مدول های در مدار تصفیه خانه اظهار داشت: آب شرب حدود ۷۵ درصد مشترکین استان گیلان از آب تولیدی این تصفیه خانه تامین می شود، مدول اول تصفیه خانه با ظرفیت حدود یک هزار لیتر بر ثانیه، سال ۱۳۷۸ به بهره برداری رسید و به تدریج بنا به نیاز و میزان مصرف، ظرفیت تولید افزایش یافت و در سال ۱۳۸۴ به حدود ۳ هزار لیتر بر ثانیه رسید.

وی افزود: تیر ماه سال ۱۳۹۳ در قالب قرارداد BOT عملیات اجرایی مدول دوم و بهسازی مدول اول تصفیه خانه آغاز و در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ مدول دوم با حداکثر ظرفیت، یعنی حدود ۳ هزار لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شد، شایان ذکر است مجموعاً ظرفیت تولید ۲ مدول تصفیه خانه بزرگ آب گیلان ۶ هزار لیتر بر ثانیه می باشد.

مدیر تصفیه خانه بزرگ آب گیلان؛ آب تولیدی این تصفیه خانه را بسیار با کیفیت و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی عنوان کرد و اذعان داشت: مشترکین محترمی که نسبت به کیفیت آب شرب منطقه مسکونی خود تردید دارند می توانند با کمک آزمایشگاههای شرکت نمونه آب شرب خود را مورد سنجش قرار دهند؛ آب تولیدی تصفیه خانه بزرگ گیلان از طریق ۳ مرجع نظارت می شود و علاوه بر آزمایشگاههای کنترل کیفی ستاد استان گیلان، مرکز بهداشت نیز شبکه توزیع، فرایند تصفیه و آب خروجی را مورد سنجش و کنترل قرار می دهند.

مهران یعقوبی؛ وجود تصفیه خانه بزرگ آب را نعمتی بی بدیل برای استان گیلان دانست و مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق گیلان را در بازدید از این تصفیه خانه همراهی و آنان را با نحوه تولید، تصفیه و انتقال آب به شبکه توزیع آب شرب و چرخه آب در طبیعت آشنا کرد.

همچنین طی این جلسه؛ جواد لطفی دبیر انسجام بخشی شورای روابط عمومی صنعت آب و برق گیلان ضمن تشکر از میزبانی شرکت آب و فاضلاب گیلان، بر همکاری هر چه بیشتر روابط عمومی شرکت های آب، برق و گاز استان تاکید و تولید محتوای مشترک، هدفمندسازی فعالیتها، برگزاری دوره های آموزشی با رویکرد نوآورانه در حوزۀ هوش مصنوعی، آمادگی برای میزبانی از ریاست جمهور در آینده نزدیک را از مصوبات این جلسه عنوان کرد.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان