بیش از پنج میلیون دز واکسن کووید-۱۹ تاکنون در گیلان تزریق شده است
بیش از پنج میلیون دز واکسن کووید-۱۹ تاکنون در گیلان تزریق شده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عبور از موج ششم کرونا از تزریق بیش از پنج میلیون دز واکسن کرونا در گیلان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) :  دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کووید-۱۹ در سطح استان،  اظهار داشت : تاکنون بیش از پنج میلیون و پنجاه هزار دز واکسن کووید-۱۹ در سطح استان گیلان تزریق شده است.

وی افزود: از این تعداد، بیش از دو میلیون و ۱۴۶ هزار نوبت اول، بیش از دو میلیون و ۲۰ هزار مربوط به نوبت دوم و ۸۸۵ هزار دز شامل نوبت سوم واکسن کووید-۱۹ بوده است.یلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ایمنی بیشتر جامعه در مقابل سویه  امیکرون با تداوم واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی محقق می شود ، افزود: با دریافت نوبت های کامل واکسیناسیون، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، شدت آن خفیف تر و تقریبا هیچگاه موجب مرگ ناشی از آن نمی شود.

دکتر حیدرزاده تصریح کرد: استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و دورهمی ها و در صورت ابتلا، ایزوله کردن خود برای حفاظت از جان اطرافیان، مهمترین نکاتی است که باید در موج ششم کرونا رعایت کنیم.
وی در خاتمه  ابراز امیدواری کرد: در صورت رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی و تداوم روند واکسیناسیون در استان، هر چه سریعتر موج ششم کرونا فروکش کرده و کمترین ابتلا و آسیب را در استان و کشورمان شاهد باشیم.

لازم  به ذکر است : در بیش از ۴۰۰ مرکز در سطح استان، به طور روزانه واکسیناسیون کووید-۱۹ انجام می شود.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان