درخشش خوشه های طلایی برنج در بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور
درخشش خوشه های طلایی برنج در بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور
مدیر جهاد کشاورزی رشت این شهرستان را بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور دانست و گفت: در ۶ درصد از شالیزارهای این شهرستان خوشه زنی ساقه های طلایی برنج گزارش شده است.

ژیلا وطن خواه مدیر جهاد کشاورزی رشت در  این گفت و گو با بیان اینکه بارندگی اخیر موجب بهبود وضعیت شالیزارهای شهرستان رشت شده است، گفت: در حال حاضر وجین در تمام شالیزارهای این شهرستان تمام شده است و در ۹۶ درصد نیز پنجه زنی صورت گرفته است.

وی افزود: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و بیشترین رقمی که در این شهرستان کشت می شود از نوع هاشمی است.

وطن خواه ادامه داد: برای ارتقای کیفیت برنج شهرستان رشت علاوه بر اینکه مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خوار در حال انجام بوده، نسبت به سال گذشته نیز مدیریت بهتری در مصرف کود از سوی کشاورزان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: مصرف درست کود موجب خواهد شد که عملکرد محصول در واحد سطح افزایش یابد و به این ترتیب پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش تولید برنج سفید در رشت باشیم.

وی یکی از دغدغه های کشاورزان شهرستان رشت را واردات برنج دانست و گفت: واردات بی رویه برنج موجب خواهد شد که کشاورزان نتوانند با قیمت مناسب برنج خود را بفروشند؛ این در حالی است که با توجه به افزایش هزینه تولید برنج نظیر قیمت کارگر و نهاده ها و… باید به گونه ای عمل شود که شالیکاران از محل تولید درآمد مناسبی را کسب کنند و برای تامین هزینه های زندگی شان با سختی های بیشتری مواجه نشوند.

  • منبع خبر : ایسنا