استاندار گیلان از نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر (روستا آباد) بازدید کرد
استاندار گیلان از نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر (روستا آباد) بازدید کرد
استاندار گیلان از نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر (روستا آباد) در محل مصلی حضرت امام خمینی(ره) تهران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ نمایشگاه روستا آباد با معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان و عشایر از نقاط مختلف کشور از امروز از ۱۲ مهرماه به مدت یک هفته در مصلای تهران برپا شد.

دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعدادی از مسئولان استان از غرفه های مختلف گیلان در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر (روستا آباد) کشور دیدن به عمل آورد.

استان گیلان در نمایشگاه ۱۵ غرفه و ۲۵ نفر شرکت کننده حضور داشت.

چای لاهیجان، زیتون رودبار، عسل تالش، پنیر ماسال، گلیم آستارا، شرکت های دانش بنیان، روستای جهانی چادر شب بافی قاسم آباد، روستای ملی حصیر فشتکه خمام و صنایع دستی شهرستان های بندر انزلی و صومعه سرا ، مروار بافی شهرستان آستانه اشرفیه، سفال شفت و سایر تولید کنندگان از جمله غرفه های استان گیلان به همت اداره کل دفتر امور وستایی و شوراها و حوزه اقتصادی استانداری و دیگر دستگاه های متولی گیلان بود.

همچنین شهرستانهای تالش و رصوانشهر اقدام به برپایی سیاه چادر عشایری و ارایه توانمندی های آنان در این نمایشگاه کردند.

همزمان با روز «روستا و عشایر» این نمایشگاه با حضور بیش از یک هزار تولید کننده روستایی با قومیت های مختلف برگزار شد در این نمایشگاه انواع فرش، پوشاک، مصنوعات چرمی، مبلمان، صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنایع غذایی، خشکبار و ادویه‌جات، صنایع شیلاتی، گیاهان دارویی و زینتی، صنایع دستی، صنایع خلاق فرهنگی، گردشگری عرضه شد.

معرفی روستاهای گردشگری و ظرفیت های تاریخی و تفریحی روستاها با حضور روستاییان نیز در این نمایشگاه صورت گرفت.

این نمایشگاه فرصتی برای معرفی محصولات و تولیدات روستاییان و عشایر کشور به عموم مردم است که در آن قابلیت فروش نیز به خریداران فراهم شد.

نمایشگاه روستا آباد از سوی معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری برگزار شد که در آن برنامه های مختلفی از جمله برپایی ۵۰ غرفه ویژه مجموعه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه اشتغال روستایی، اجرای مراسمات آیینی و محلی، اجرای بازی های بومی محلی و ویژه برنامه های ورزشی محلی، معرفی قومیت ها، برپایی نمایشگاه عکس و اکران فیلم مرتبط با روز روستا در محل نمایشگاه و برگزاری جشن های آیینی روستاییان اجرایی شد.

برگزاری جشنواره مجازی عکاسی و پویش «روستای من» ویژه کودکان، معرفی ۱۰۰ روستای نمونه و تولیدات آنها، حضور کارشناسان روستایی و عشایری، شناسایی طرح‌های صنعتی، تولیدی و عمرانی در روستاها و رسیدگی به دغدغه ها و رفع موانع تولید در روستاها از دیگر بخش های این نمایشگاه بود.