آخرین جزئیات از چگونگی برگزاری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم
آخرین جزئیات از چگونگی برگزاری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین جزئیات از چگونگی برگزاری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم را تشریح کرد.

به گزارش رشتستان به نقل از وبدا، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه درباره برگزاری امتحانات جلسه ‌ای تخصصی برگزار و در این زمینه بحث ‌های مختلفی مطرح و نظرات گوناگونی ارائه شد، از حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این کمیته خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اولین نکته‌ای که باید بسیار روی آن تاکید کنیم و از نظر آموزش و پرورش قطعی بوده و همه اعضا هم این موضوع را در کمیته پذیرفتند، بحث حضوری بودن امتحانات است، عنوان کرد: با توجه به اینکه امتحانات پایه های نهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان سرنوشت ساز است، صرف نظر از زمان به صورت حضوری برگزار می شوند اما امتحانات سایر پایه ‌ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.

دکتر رئیسی در ادامه به زمان برگزاری امتحانات اشاره و خاطرنشان کرد: استدلال آموزش و پرورش و دوستان درباره زمان برگزاری امتحانات این بود که مدارس در مناطق خود آزمون را برگزار می‌کنند و نیاز به جا به جایی زیاد دانش آموزان نیست. نکته دوم اینکه مسئولان به گونه ای برنامه ریزی می‌ کنند که به عنوان مثال روز امتحان فقط دانش آموزان پایه دوازدهم در مدرسه حضور دارند و نهایتا تعداد آنها ۲۵ تا ۲۶ نفر می شود که گفتند حداقل ۱۰ کلاس داریم و در هر کلاس ۲ دانش آموز حضور دارد؛ پنجره ها باز بوده، تهویه مناسب است و دانش آموزان با ماسک سرجلسه امتحان حاضر می شوند.

با هرگونه تجمع مخالف هستیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه زمان امتحان هم کمتر از ۲  ساعت است، عنوان کرد: از فضای باز هم در مدرسه می ‌توان استفاده کرد و از نظر خطر بیماری خیلی مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه گرچه ما با هرگونه تجمع مخالف هستیم، اما از آنجایی که بر برگزاری حضوری امتحانات این دو پایه اصرار بود، پروتکل هایی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان این دوپایه تحصیلی نباید تجمعی صورت گیرد، مدارس باید از فضای باز استفاده کنند، تعداد نفرات حاضر در کلاس ها بسیار کم بوده و تهویه کلاس هم مناسب باشد. البته نتیجه نهایی این تصمیم در جلسه ستاد ملی که شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، مشخص و اعلام خواهیم کرد.

دکتر رئیسی تصریح کرد: در کمیته تخصصی که با حضور همه اعضا اعم از آموزش و پرورش و وزارت کشور برگزار شد، گفتند که امتحانات این دو پایه حتما باید حضوری باشد و قرار شد با رعایت پروتکل ها امتحانات و کنکور سراسری در همان زمان اعلام شده، برگزار شود.

ممکن است در جلسه روز شنبه ستاد تصمیم جدیدی گرفته شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: با توجه به تعداد کلاس ‌ها و فضای بازی که وجود دارد، می شود فاصله گذاری را رعایت و امتحانات این دو پایه تحصیلی را حضوری برگزار کرد البته شنبه نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ممکن است در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم جدیدی گرفته شود، بیان کرد: ستاد ملی است که تصمیم نهایی را خواهد گرفت؛ ممکن است عده‌ای مجددا مخالفت کنند و دوباره تصمیم را به کمیته بازگردانند تا اصلاح شود، فعلا تصمیم کمیته تخصصی این است که گفته شد؛ معمولا تصمیمات کمیته‌ تخصصی در ستاد اعلام شده و در آنجا تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود.

دکتر رئیسی در پایان اظهار کرد: به طور کلی شیوه‌نامه‌های امتحانات حضوری از قبل ابلاغ شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.