دیدار استاندار گیلان با یک جانباز و خانواده شهید انقلاب اسلامی در رشت
دیدار استاندار گیلان با یک جانباز و خانواده شهید انقلاب اسلامی در رشت
استاندار گیلان عصر (چهار‌شنبه 12 بهمن 1401) در نخستین روز دهه مبارک فجر، با یک جانباز پرافتخار و نیز یک خانواده شهید ‌والامقام انقلاب اسلامی در رشت دیدار کرد.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر(چهار‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱) با جانباز سرافراز انقلاب اسلامی ، فرهنگی بازنشسته؛ موسی پیله ور دیدار کرد.

وی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، جانبازان را یادگاران دوران پر افتخار ایثار و حماسه خواند و بر ضرورت تکریم آنان تاکیدکرد.

وی با تبریک ولادت با سعادت امام جواد(ع) و گرامیداشت تقارن ماه پرفضیلت رجب و دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: موفقیت ها و پیشرفت های ایران استوار در ۴۴ ساله پر از افتخار را مرهون جانفشانی های شهدا و ایثارگران و صبر و استقامت خانواده معزز آنان هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به دیدار خانواده شهید محمدصادق بیابان گردی از شهدای والامقام انقلاب اسلامی در رشت رفت.

 دکتر عباسی شهدا را چشم و چراغ ملت سر افراز ایران اسلامی عنوان و با تصریح اینکه راه نورانی شهیدان، هدایتگر نسل هاست، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم در مسیری که آنان برای ما ترسیم کرده اند، گام برداریم چراکه این راه، راهِ سعادت همگان است.

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی از ولایت مداری و اتحاد آحاد جامعه اسلامی ایران هراس دارند و این است که هر روز در پی طراحی نقشه برای خدشه وارد کردن به ملت و نظام هستند.

استاندار گیلان اظهار کرد: دولت مردمی و انقلابی آیت الله دکتر رئیسی خود را خادم ملت و خانواده معزز شاهد و ایثارگر می داند و بر وعده های خود برای پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی تحت امر رهبری معظم انقلاب اسلامی، صادق است.

 استان گیلان ۶۳ شهید و ۵۸ جانباز در دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دارد.

موسی پیله ور ، در ۲۲ آذرماه سال ۱۳۵۷ هنگام تظاهرات مردمی علیه رژیم ستمشاهی در لاهیجان، به درجه رفیع جانبازی انقلاب اسلامی نائل آمده است.

شهید محمدصادق بیابان گردی نیز سال ۱۳۵۷در سن ۳۱ سالگی در رشت به شهادت رسید‌.

  • منبع خبر : استانداری گیلان