عملیات ریل گذاری راه آهن رشت به کاسپین آغاز شد
عملیات ریل گذاری راه آهن رشت به کاسپین آغاز شد
راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود.
یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، استاندار گیلان و فرماندار رشت برداشته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ در ادامه برنامه های دومین روز سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گیلان؛ با حضور دکتر نوبخت،  دکتر زارع استاندار و مهندس فتح اللهی فرماندار رشت یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.
عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه درحال انجام است و هم اکنون عملیات ریل گذاری این مسیر با اعتباری افزون بر چهارهزار و ۲۵میلیارد ریال آغاز شد.
راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.
همچنین با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان ، عملیات بهسازی محور پیربازار- ضیابر به طول بیش از ۳۲ کیلومتر و با اعتبار ۲۹۴ میلیارد ریال آغاز شد.
طول قطعه اول در حدفاصل پیربازار تا نوخاله ، افزون بر هفت و نیم کیلومتر است که اجرای آن افزون بر ۱۹۱میلیارد ریال پیش بینی شده و اعتبار ابلاغی اجرای آن در سالجاری ۴۰ میلیارد ریال است.
بر اساس پیش بینی ها این پروژه ۲۴ماهه اجرا و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 صبح امروز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان و فاز دوم مسکن مهر رشت بازدید کردند.
  • منبع خبر : فرمانداری رشت