حق الزحمه های قابل دریافت از مراجعین توسط کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی بابت انجام خدمات غیرحضوری ابلاغ گردید
حق الزحمه های قابل دریافت از مراجعین توسط کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی بابت انجام خدمات غیرحضوری ابلاغ گردید
تعرفه حق الزحمه های کارگزاری های رسمی به منظور دریافت از مخاطبین متقاضی ارائه خدمات غیرحضوری بین 3 تا 25 درصد حداقل دستمزد روزانه هر سال تعیین گردید .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، اجرای طرح تحول دیجیتالی و توسعه خدمات غیرحضوری در قالب ۳۰۷۰ از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با هدف کاهش و حذف مراجعات حضوری انجام و باعث سرعت ، سهولت ، دقت و شفافیت بیشتر و رضایتمندی بخش قابل توجهی از مخاطبان گردید .

این امر سبب شد تا دسترسی به انواع خدمات بدون قید زمان و مکان و حتی در روزهای تعطیل از طریق بستر اینترنت برای مخاطبان فراهم گردد اما از آنجا که تعدادی از بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران به دلایل مختلف امکان بهره گیری از تمهیدات اتخاذ شده را نداشته و این کار را به کافی نت ها واگذار مینمودند ، لذا برای اطمینان خاطر از انجام مطلوب و دقیق امور ، حسب تصمیمات اخذ شده به جهت استفاده از ظرفیت و پتانسیل کارگزاری های رسمی به عنوان واحدهای تخصصی امور بیمه ای ، با صدور بخشنامه ای تعرفه های حق الزحمه قابل دریافت از متقاضیان و لیست خدمات قابل پیگیری و انجام در کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی تعیین و ابلاغ گردید .

بر این اساس حق الزحمه های تعیین شده بر مبنای حداقل دستمزد روزانه هر سال و بین ۳ تا ۲۵ درصد رقم مذکور تعیین گردید که شامل موارد ذیل میباشد .

درخواست و پرداخت کمک هزینه ازدواج / درخواست و پرداخت کمک هزینه کفن و دفن / درخواست و پرداخت کمک هزینه اروتز و پروتز / سرویس دریافت و احتساب دوران خدمت سربازی / ثبت درخواست کمیسیون پزشکی / نامنویسی افراد تبعی / ثبت درخواست برقراری مستمری بازماندگان / ثبت درخواست برقراری بازنشستگی عادی / تشکیل پرونده مطالباتی و ثبت نام کارگاه معادل ۲۰ درصد دستمزد حداقل روزانه ( حدود ۲۸۰۰۰ تومان ) ، درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری ، نامنویسی غیرحضوری بیمه شده اصلی به نیابت از کارفرما ، انعقاد قرارداد تکمیل سوابق حق بیمه به صورت کسری از ماه بیمه شدگان ، تنظیم قارداد مجدد بیمه شدگان اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد ناشی از تغییرات نرخ ، وضعیت درمان و دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه و همچنین تهیه و تنظیم لیست حق بیمه و ثبت اطلاعات هویتی کارگاه و بیمه شدگان و ارسال اینترنتی بابت کارگاههای دارای بیش از ۱۰ نفر بیمه شده معادل ۲۵ درصد حداقل دستمزد روزانه یعنی حدود ۳۵۰۰۰ تومان میباشد .

استعلام اطلاعات مخاطبین / پرداخت آنلاین از طریق درگاههای بانکی / اخذ تعهدنامه فرزندان اناث / درخواست برقراری مستمری ازکارافتادگی و ثبت ترک کار و ارسال لیست حق بیمه به صورت اینترنتی معادل ۱۰ درصد دستمزد روزانه هرسال و در سالجاری حدود ۱۴۰۰۰ تومان خواهد بود .

همچنین پرینت حکم و یا فیش حقوقی مستمری بگیران به ازای هر برگ و پرینت سوابق معادل ۳ درصد ( حدود ۴۰۰۰ تومان ) ، صدور گواهی حقوق و کسر اقساط / صدور و تحویل برگ پرداخت شناسه دار حق بیمه / اعلام سابقه به موسسات / ویرایش و تکمیل اطلاعات / دریافت عکس از پایگاه ثبت احوال / ثبت نام و اخذ رمز کاربری معادل ۵ درصد حداقل دستمزد روزانه یعنی ۷۰۰۰ تومان و اخذ درخواست برقراری کفالت و بازرسی و ثبت اعتراض به سوابق ناموجود و کسری کارکرد معادل ۱۵ درصد حداقل دستمزد روزانه یعنی حدود ۲۱۰۰۰ تومان میباشد .

شایان ذکر است ارقام تعیین شده حداکثر حق الزحمه ابلاغی بوده و دریافت هرگونه وجه مازاد و تخطی از حق الزحمه مذکور توسط کارگزاری ها مصداق بارز نقض قوانین خواهد بود .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان