برنامه‌ریزی و ساماندهی اقدامات خیرانه در نظام سلامت گیلان ضرورت دارد
برنامه‌ریزی و ساماندهی اقدامات خیرانه در نظام سلامت گیلان ضرورت دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی و ساماندهی اقدامات خیرانه در نظام سلامت تاکید کرد و گفت: این اقدامات برای آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بزرگ سلامت‌محور در استان گیلان یک ضرورت است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)؛ دکتر محمد تقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در همایش انتخاباتی هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت با حائز اهمیت برشمردن فعالیت های اجتماعی به ویژه در امور سلامت، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، کار مجمع خیرین، تأمین سلامت، ساماندهی و تشکیلاتی کردن فعالیت‌های مردمی  بوده که بسیار با ارزش است.
وی جلب رضایت الهی و خدمت به مردم را دو شاخصه مهم خیران سلامت برشمرد و افزود: مجمع خیرین سلامت یکی از مهم‌ترین مجامع مردمی غیردولتی است که تمام نیات و همت‌ اعضا، هیئت‌مدیره و دیگر متولیان آن، خدمت به مردم و جلب رضایت الهی با ایجاد و توسعه بخش‌های عمرانی و تجهیز مراکز و توسعه خدمات سلامت‌محور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مجمع خیرین سلامت را مرجع  مورد اعتماد مردم دانست و گفت: مجمع خیرین سلامت، پناهگاه مورد اعتماد و مورد وثوق مردم در شاکله نظام بهداشت و درمان است.
وی با اشاره به اقدامات نیکوکارانه خیران در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: اوج همگرایی و همکاری‌های مشترک خادمان مردم در نظام سلامت و خیران در دوران کرونا خود را نشان داده است.
دکتر آشوبی با اشاره به  کثرت سرمایه‌داران و افراد متمول نیکوکار و اهل انفاق در گیلان، خاطرنشان کرد: شما خیران و نیکوکاران با اقدامات نیکوکارانه خود به ما یادآوری می‌کنید که چیزی جز داشتن قلبی سلیم و آرام و پر شده از یاد خدا در روز قیامت به درد ما نمی‌خورد.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی و ساماندهی اقدامات خیرانه در نظام سلامت تاکید کرد و گفت:  اقدامات خیرانه برای آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بزرگ سلامت‌محور در استان گیلان یک ضرورت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در اغلب شهرهای کشور به‌ویژه مراکز استان‌ها، مراکز سلامت‌محور خیرسازی وجود دارند که به کمک  دولت  آمده اند  و امور سلامت مردم را تا حدودی به دوش می‌کشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه گیلان با عقب‌ماندگی‌های فراوانی که دارد از وجود حتی یک مرکز سلامت‌محور خیرساز درخور و شأن مردم، محروم است که این به معنای نداشتن خیر نیست بلکه به معنای نداشتن نقشه راه و مشخص نبودن اولویت‌ها است.
دکتر آشوبی بر ضرورت همگرایی و داشتن نقشه راهبردی در پیشبرد اهداف سلامت محور تاکید کرد و گفت: خیران بسیار متدین، نیکوکار، متمکن و آماده سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشور وجود دارند که دنبال  فرصتی برای مشارکت اجتماعی هستند، خیلی مهم است که این افراد و ظرفیت‌ها شناسایی و استعداد و امکانات آن‌ها در جهت توسعه بهداشت و درمان هدایت شود.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان