در هر منطقه یک خیابان بعنوان پایلوت و شروع اصلاحات ساختاری برای شهروندان نابینا و کم توان حرکتی مناسب سازی شود
در هر منطقه یک خیابان بعنوان پایلوت و شروع اصلاحات ساختاری برای شهروندان نابینا و کم توان حرکتی مناسب سازی شود
دستور موکد یزدانی به مدیران مناطق ؛ در هر منطقه یک خیابان بعنوان پایلوت و شروع اصلاحات ساختاری برای شهروندان نابینا و کم توان حرکتی مناسب سازی شود.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، یوسف یزدانی ، سرپرست شهرداری رشت چهارشنبه سوم اسفند ماه طی دیدار با انجمن نابینایان استان گیلان ، با مدیریت این انجمن پیرامون مناسب سازی مسیرها و ناوگان حمل و نقل عمومی برای افراد نابینا گفتگو داشت.
یوسف یزدانی در این رابطه گفت : در دوران حضور بنده در منطقه ۲ شهرداری، خیابان پرستار رشت بعنوان پایلوت منطقه انتخاب و استانداردسازی ویژه نابینان در این مسیر انجام شد و در فاز دوم نیز بخشهایی از خیابان امام خمینی به این پایلوت سازی افزوده شد.
یزدانی با تاکید بر این مطلب که متاسفانه کلانشهر رشت نارسایی های زیادی در جهت مناسب سازی معابر برای افراد کم توان جسمی دارد ، گفت : توصیه ما به مدیران مناطق شهری این است که در هر منطقه یک خیابان  بعنوان پایلوت مورد مناسب سازی برای نابینایان و همچنین کم توان حرکتی قرار گیرد تا در پروژه های بعدی بتوان با زیرساختهای بیشتر ، کل سطح شهر رشت را به این ویژگی تجهیز کرد.
سرپرست شهرداری رشت در ادامه گفت : بنده به زودی موضوع تامین بودجه برای مناسب سازی معابر رشت ویژه نابینایان و کم‌توانان حرکتی را با شورای اسلامی  در میان خواهم گذاشت تا بتوانیـم در یک تعامل جمعی ، وظیفه شغلی و شهروندی خود در قبال همشهریان کم توان رشت را بجا آوریم .
وی گفت : در بخش تخصیص ساختمان هم باید لایحه تشکیل و مصوبات مربوطه اخذ شود.
یوسف یزدانی اشاره داشت : نابینایان و همشهریان دارای انواع معلولیت های جسمی از عزیزترین همشهریان ما هستند و تلاش خواهیم داشت تا هم در بخش حمل و نقل عمومی و هم مناسب سازی مبلمان شهری ، کمبودهای موجود در این عرصه را جبران نماییم .
  • منبع خبر : شهرداری رشت