نشست شورای انسجام بخشی روابط عمومی های صنعت آب و برق استان گیلان
نشست شورای انسجام بخشی روابط عمومی های صنعت آب و برق استان گیلان
نشست شورای انسجام بخشی روابط عمومی های صنعت آب و برق استان گیلان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در محل سد مخزنی شهر بیجار ( آیت الله بهجت) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان – نشست شورای انسجام بخشی روابط عمومی های صنعت آب و برق استان گیلان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در محل سد مخزنی شهر بیجار ( آیت الله بهجت) برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ مدیران و کارشناسان روابط عمومی های صنعت آب و برق استان گیلان به منظور آشنایی با تأسیسات آبی استان از سد مخزنی شهر بیجار ( آیت الله بهجت) بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید نشست شورای انسجام بخشی روابط عمومی های صنعت آب و برق استان گیلان در خصوص گذر موفق از پیک مصرف آب و برق در تابستان بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد تا در جهت فرهنگ سازی مصرف بیهنه آب و برق اقدامات مشترک فرهنگی و رسانه ای صورت پذیرد.

شایان ذکر است در این نشست، علیرضا آقاجانی، رئیس اداره بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه شهر بیجار در خصوص مشخصات و اهداف سد شهر بیجار ( آیت الله بهجت ) گفت: این سد با حجم مخزن حدود ۱۰۵ میلیون متر مکعب و تنظیم سالیانه حدود ۱۶۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه زیلکی که آب با کیفیتی دارد، احداث و با هدف تامین آب شرب مورد نیاز عمده شهرهای استان گیلان از جمله رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشا، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، بندر انزلی، تامین آب مورد نیاز ۱۵۰ هکتار اراضی کشاورزی و همچنین تولید ۶.۳ مگاوات انرژی برق آبی توسط سه دستگاه توربین با ظرفیت تولید هر کدام ۲.۱ مگاوات می باشد.

 

 

 

 

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان