آخرین وضعیت نظام سلامت رودسر بررسی شد
آخرین وضعیت نظام سلامت رودسر بررسی شد
نشست بررسی آخرین وضعیت نظام سلامت شهرستان رودسر برگزار و مشکلات و چالش های بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات در آن مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، عصر روز پنج شنبه (۱۷ آذر ۱۴۰۱ )نشست بررسی آخرین وضعیت نظام سلامت شهرستان رودسر با حضور دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری ملک میان-نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه، دکتر فلاح- مشاور اجرایی ریاست و همچنین مسولان شبکه  بهداشت و درمان شهرستان در سالن اجتماعات شبکه رودسر برگزار شد.
در این نشست، وضعیت بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، دارو و تجهیزات، طرح‌های عمرانی نیمه تمام، نیروی انسانی و دیگر بخش های شهرستان رودسر مورد بررسی و پایش قرار گرفت.
هر کدام از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست به گزارشی از بازدیدهای خود در عرصه‌های مختلف پرداختند و راهکارهای برون رفت آنها را تبیین و تشریح کردند.
دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به نیاز شهرستان املش به پزشک متخصص، اظهار کرد: لازم است با برنامه‌ریزی منسجم پزشکان متخصص از رودسر، بیمارستان املش را نیز پوشش دهند.
وی متولی جذب و توزیع نیروهای شرکتی در شهرستان ها را مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان ها دانست و افزود: در راستای تفویض بخشی از اختیارات، منبعد تمامی مسوولیت جذب و توزیع نیروها به ویژه نیروهای شرکتی بر عهده مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان خواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مجموعه اقدامات شبکه‌ بهداشت و درمان رودسر ابراز خرسندی کرد و خواستار تداوم حرکت شتابگونه و سلامت‌محور در این شبکه شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری ملک میان-نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ارتقای شاخص‌های سلامت شهرستان‌های رودسر و املش طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: این شهرستان ها همچنان به ویژه در بخش‌های عمرانی نیازمند توجه مسوولان‌ وزارت بهداشت است.
وی، سیر ارایه خدمات در رودسر را رو به رشد دانست و افزود: لازم است اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان شتاب بیشتری به خود بگیرد.
نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع سلامت برای ما حایز اهمیت است، تصریح کرد: مردم شهرستان نیازمند توجه بیشتری از مرکز جهت ارتقای سطح سلامت خود هستند.
گفتنی است در ابتدای این نشست، دکتر زمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودسر  به گزارشی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، اقدامات، نیازمندی‌ها و چشم‌اندازهای حوزه سلامت پرداخت.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان