حضور میدانی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان ماسال
حضور میدانی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان ماسال
هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز به منظور بررسی آخرین وضعیت نظام سلامت ماسال، در این شهرستان به صورت میدانی حضور یافت.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور ارزیابی و بررسی آخرین وضعیت بهداشت و درمان ماسال در این شهرستان حضور یافت.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در نخستین برنامه از حضور میدانی در شهرستان ماسال در  گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همراهی جمعی از مسوولان شهرستان ماسال، با خانواده شهید مدافع سلامت «راحله روشنگر» دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جانفشانی مدافعان سلامت، شهدا و جانباختگان این راه، بر لزوم الگوگیری از سیره و سبک شهدا به ویژه شهدای سلامت تأکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با مهندس غلامرضا گیلچالانی- فرماندار شهرستان ماسال نیز دیدار و در خصوص وضعیت کلی نظام سلامت گفت‌وگو کرد.
هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آغاز برنامه‌های میدانی ماسال، در مرکز جامع خدمات سلامت شهری این شهرستان حضور یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای برنامه‌های پزشک خانواده شهری، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، جمعیت تحت پوشش، اجرای طرح‌های غربالگری بیماری‌های غیرواگیر و شیوع سرطان‌ها و نحوه درمان بیماران سرطانی را مورد بررسی قرار داد.
دکتر آشوبی همچنین با حضور در واحد بهداشت محیط و کار، آخرین وضعیت شناسایی، صید احتمالی و بهسازی محیط را از پشه آئدس مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و بر ضرورت توجه بیشتر به این مهم، تأکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از تعدادی مطب خصوصی فعال در نوبت صبح و همچنین داروخانه در شهر ماسال نیز بازدید و ارایه خدمات به مردم را ارزیابی کرد.
دکتر آشوبی همچنین با همراهی مهندس غلامرضا گیلچالانی-  فرماندار شهرستان ماسال، در مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی شاندرمن نیز حضور یافت و خدمات سلامت‌محور در این مرکز را نیز مورد بررسی قرار داد.
هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در پایان بازدید میدانی در شهرستان ماسال با همراهی فرماندار شهرستان، در بیمارستان رسالت این شهر حضور یافت.
مسوولان‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همراهی دکتر حسن محمدیاری- نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان ماسال از بخش‌های اورژانس، بستری، کودکان، دیالیز، آزمایشگاه، بستری و پشتیبانی بیمارستان رسالت بازدید کردند و در جریان کم و کیف خدمات درمانی به مردم قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جریان بازدید از بیمارستان رسالت ماسال با پزشکان، پرستاران و همراهان آن‌ها گفت‌وگو و از تلاش‌های آن‌ها تقدیر کرد.
گفتنی است پیش از حضور میدانی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان ماسال، دکتر آشوبی به همراه تعدادی از مسوولان دانشگاه از یک مرکز جامع سلامت در شهر طاهرگوراب صومعه‌سرا بازدید کرد و در جریان کم و کیف خدمات آن قرار گرفت.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان