جلسه بررسی وضعیت ارتباطات و مشکلات زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان ماسال برگزارشد
جلسه بررسی وضعیت ارتباطات و مشکلات زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان ماسال برگزارشد
این جلسه در محل فرمانداری ماسال برگزار گردید؛

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی پست استان گیلان  شنبه ۱۳ دیماه سالجاری جلسه بررسی وضعیت ارتباطات و مشکلات زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان ماسال با حضور وحید پورحضرت ، فرماندار شهرستان ماسال، فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، علیرضا پارسایی سرپرست مخابرات منطقه و مهدی فخربین سبحانی ، مدیرکل پست استان با هدف بررسی وضعیت، مشکلات و زیرساخت های ارتباطی شهرستان در محل فرمانداری ماسال برگزار شد.

وحید پورحضرت ، فرماندار شهرستان ماسال در ابتدا خواستار تعامل بیشتر برای بررسی راه‌های ارتقای خدمات و سرویس‌های مورد نیاز مردم و ارتقای ضریب نفوذ اینترنت با توجه به موقعیت استراتژیک و گردشگر پذیر بودن شهرستان شد.

وی با اشاره به تاثیر زیاد استفاده از فناوری اطلاعات، اظهار داشت: حوزه زیرساخت ارتباطی از جمله کمبودهای این شهرستان است و انتظار است در جهت توسعه آن گام برداریم و با توجه به سرعت رشد فناوری اطلاعات در جامعه با برنامه‌ریزی مناسب این جایگاه در شهرستان نیز ارتقاء یابد.

فرماندار ماسال؛ نبود دسترسی به تلفن ثابت در تعدادی از روستاها، سرعت پایین اینترنت، پوشش ضعیف آنتن دهی تلفن همراه به خصوص در اپراتور همراه اول، ارتقاء تکنولوژی سایت های موجود به نسل بالاتر؛ استفاده از بستر فیبر نوری به عنوان زیرساختی پایدار و کمبود تعداد دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی را به عنوان مطالبه این شهرستان در این نشست برشمرد.

مهدی فخربین سبحانی ، مدیرکل پست استان گزارشی از خدمات پست استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا ارائه نمود و افزود : بعد از کادر درمان ، دومین نهاد خدمتگزاری هستیم که حتی در روزهای تعطیل ، بدون وقفه و بصورت شبانه روزی به جهت قطع زنجیره انتشار کرونا در استان در حال خدمت رسانی به همشهریان هستیم و افزود : در حال حاضر ۶ دفتر پیشخوان شهری و ۲ دفتر  ICT روستایی در شهرستان ماسال فعال و ارائه خدمات می دهند و از ایجاد دفاتر جدید استقبال می نماییم و گفت :این امر باعث افزایش ارائه خدمات در روستاها و اشتغال زایی و ارسال مرسولات استراتژیک بومی در سطح کشور میشود .

در ادامه خواستار حمایت دستگاههای مرتبط برای اجرای پروژه GNAF و مکانهای فاقد پلاک کدپستی ۱۰ رقمی و معابر فاقد نام شدند .

مهدی فخربین سبحانی در خصوص رتبه شهرستان ماسال گفت : با تلاش و پشتکار آیت زارع ، سرپرست اداره پست شهرستان ماسال از رتبه ۱۶ به رتبه ۸ ترافیکی و درآمدی ارتقاء یافته که جای تشکر و قدرانی از سرپرست اداره پست ماسال را دارم .

در پایان مدیرکل پست استان بدلیل حجم بالای ترافیک مرسولات و ضدعفونی مرسولات پستی و نرسیدن مرسولات طبق زمانبندی از همشهریان بابت تاخیر عذرخواهی نمود .