بیش از ۱۰۰۰ بافنده و فعال صنایع دستی شناسه دار بیمه شده تامین اجتماعی لاهیجان هستند .
بیش از ۱۰۰۰ بافنده و فعال صنایع دستی شناسه دار بیمه شده تامین اجتماعی لاهیجان هستند .
تامین اجتماعی لاهیجان از حیث شمار بیمه شدگان تحت پوشش در گروه بافندگان قالی و صنایع دستی در صدر شهرستان های استان قرار دارد .

به گزارش رشتستان حسام الدین شریفی سرپرست تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با اشاره به مطلب فوق ، اظهار داشت : حدود ۷۶۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان لاهیجان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

ایشان افزود : تا شهریورماه سالجاری تعداد ۲۷۹۰۲ نفر بیمه شده اصلی و ۸۱۱۴ مستمری بگیر از خدمات و تعهدات این سازمان در سطح شهرستان برخوردار بوده اند که این رقم بیانگر رشد یک درصدی بیمه شدگان و افزایش سه درصدی مستمری بگیران نسبت به پایان سال ۹۸ می باشد .

سرپرست تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با بیان اینکه بیش از نیمی از بیمه شدگان اصلی یعنی جمعیتی معادل ۱۴۴۲۸ نفر را مشمولین قانون کار در زیرگروه بیمه های اجباری تشکیل میدهند اذعان داشت : تعداد ۲۱۲۶ کارگر ساختمانی و ۱۰۶۷ بیمه شده بافنده و فعال در عرصه صنایع دستی در سطح شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که از حیث تعداد جامعه هدف در گروه کارگران ساختمانی پس از شهرستان رشت در جایگاه دوم و در گروه قالیبافان در رده اول استان قرار داریم .

شریفی با اشاره به وجود ۶۲۱۱ بیمه شده مشاغل آزاد و ۱۴۶۴ بیمه شده اختیاری سهم این دو گروه را بیش از ۲۷ درصد مجموع بیمه شدگان برشمرده و خاطر نشان ساخت : تعداد ۱۵۴۱ راننده و ۵۳۱ مقرری بگیر بیمه بیکاری نیز تحت پوشش این شعبه قرار دارند .

ایشان شمار بازنشستگان را ۵۵۸۴ نفر ، ازکارافتادگان را ۴۵۹ نفر و بازماندگان را ۲۰۷۱ نفر اعلام و اذعان داشت : ۸۵۰۰ نفر افراد تبعی مستمری بگیران در کنار بیش از ۳۱۲۰۰ نفر از عائله بیمه شدگان اصلی از خدمات درمانی تامین اجتماعی برخوردارند .