خبرنگاران به دنبال آموختن اصول به‌روز و حرفه ای باشند
خبرنگاران به دنبال آموختن اصول به‌روز و حرفه ای باشند
رئیس بسیج رسانه استان گیلان گفت: خبرنگاران خود را از آموزش بی نیاز ندانسته و همواره در صدد آموختن به ویژه اصول به روز این حرفه باشند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – سرهنگ مهدی پارسا رئیس بسیج رسانه استان گیلان عصر یک شنبه ۱۷ دی ماه در آیین اختتامیه دوره آموزش خبرنگاری بسیج رسانه بندرانزلی که در محل سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران خود را از آموزش بی نیاز ندانسته و همواره در صدد آموختن، به ویژه اصول به روز این حرفه باشند و از هر فرصتی برای آموختن استفاده کنیم.

وی افزود: دولت و نظام در یک مظلومیت رسانه‌ای به سر می‌برند و برخی با سیاه‌نمایی، خدمات نظام را کوچک جلوه داده و طوری القا می‌کنند که گویی خدمتی صورت نمی گیرد.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان تصریح کرد: خبرنگاران باید امیدآفرینی کرده و خدمات دولت و نظام را منعکس کنند.

پارسا با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مرجعیت رسانه‌ای داشته باشیم، گفت: باید مردم از این خدمات و موهبت‌ها علاوه بر بهره‌مندی، اطلاع پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ جهانی روایت‌ها به سر می‌بریم، گفت: در این جنگ هر کس روایت اول را داشته باشد برنده است و در دنیای امروز وقتی ذهنی تسخیر شد شک نکنید بخشی از خاک آن کشور تسخیر شده است.

پارسا افزود: تلاش کنید روایت اول را آگاهانه در دست بگیرید چه بسا در بحث همین روایت اول‌ها از بسیاری از تخریب‌ها جلوگیری شود.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران قشری هستند که علاوه بر دیدن، روایت هم می‌کنند، تصریح کرد: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در عرصه انتخابات بسیار مهم است و باید در این حوزه حضور فعال داشته باشید.

همچنین در این مراسم سرهنگ حمید جانباز، فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی با اشاره با بیان اینکه تربیت اهالی رسانه یک کار مبنایی و ریشه‌ای است، اظهار کرد: اگر با ظرفیت‌هایی که داریم اقدام اصولی و بر مبنای فکری و علمی داشته باشیم می‌توانیم بر بسیاری از سیاه‌نمایی‌ها غلبه کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نقش اصحاب رسانه در روایت قله‌های موفقیت بی بدیل و تاثیرگذار است، تصریح کرد: اگر امروز در حوزه رسانه قوی عمل کنیم به بسیاری از اهداف انقلاب سریعتر نائل می شویم.

جانباز با تاکید بر اینکه در جامعه امروز فعالیت رسانه ترکیبی از همه علوم است، گفت: خبرنگاران برای اینکه بتواند مثمر ثمر باشند باید به این علوم آگاهی داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم به شرکت کنندگان، گواهی نامه پایان دوره اعطا شد.

 

  • منبع خبر : ایسنا