قول مساعدت و همکاری همه جانبه در زمینه اطلاع‌رسانی و اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف
قول مساعدت و همکاری همه جانبه در زمینه اطلاع‌رسانی و اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف
محمد تقی مهدیزاده در این نشست با بیان اینکه براساس مصوبه هیات محترم وزیران، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق درساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد ، با اولویت خاموش نمودن روشنایی و سامانه‌های سرمایشی غیرضروری اقدام نمایند ، از مدیر کل صدا و سیمای مرکزگیلان و همکاران این سازمان به جهت رعایت نکات فوق تقدیر و تشکر نمود .

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی توزیع برق گیلان -محمد تقی مهدیزاده مدیر عامل این شرکت افزود: مدیریت مصرف برق شامل مجموعه ای از فعالیتهای به هم پیوسته بین صنعت برق و مشترکین آن به منظور منطقی کردن مصرف برق است تا بتوان با کارآیی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه برق دست یافت .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اذعان داشت : با توجه به افزایش مصرف برق و منابع محدود انرژی که امروزه از آن استفاده می کنیم و جهت صیانت از سرمایه های ملی کشور و جلوگیری از اسراف آنها ، تبیین و پیاده سازی راهکارهای مصرف بهینه برق به عنوان یک وظیفه معنوی و ملی ، امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

مهدیزاده گفت : مشترکین برق در صورت صرفه جویی انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سقف الگو،به ازای هر کیلووات ساعت کاهش، مبلغ ۵۰۰۰ ریال پاداش همکاری مدیریت مصرف دریافت خواهند کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به نقش رسانه‌ها و از جمله صداوسیما در اشاع فرهنگ مدیریت مصرف برق گفت: با توجه به شرایط جدید اقلیمی کشور ضروری است که تغییر رفتار مصرف برق در جامعه مورد توجه قرار گیرد و در این ارتباط شبکه استانی باران می‌تواند نقش بسزائی را ایفا کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در این دیدار با بیان اینکه برق یکی از انرژی های پاک  ومهم در عصر حاضر است و نقش بسزایی در زندگی انسان ها دارد افزود: محدود بودن این منبع انرژی، امروز به چالشی جدی تبدیل شده است اما با صرفه جویی در مصرف و متعاقباً کاهش آلودگی محیط زیست می توانیم امانت‌ دار خوبی برای نسل های آینده باشیم.

باقرزاده گفت: موضوع افزایش بی‌رویه مصرف منایع انرژی یک مساله ملی است و همه سازمانهای مرتبط باید در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در کشور احساس مسئولیت کنند و از این رو رسانه استانی آماده همکاری در زمینه اطلاع‌رسانی، فرهنگ سازی و بیان خسارت‌های افزایش بی‌رویه مصرف برق می‌باشد.

وی در انتها افزود : خدمت به مردم از زیباترین و با فضیلت ترین کارها نزد خداوند محسوب می‌گردد و ما هم به‌عنوان رسانه استانی تلاش خواهیم کرد با توجه به شرایط موجود کشور و استان در جهت اشاعه صحیح فرهنگ مصرف بهینه برق اقدامات لازم را بعمل آوریم .

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان