بهره برداری از ۵۳ پروژه آب و فاضلاب گیلان با اعتباری بیش از ۱۹۷۰ میلیارد ریال
بهره برداری از ۵۳ پروژه آب و فاضلاب گیلان با اعتباری بیش از ۱۹۷۰ میلیارد ریال
در اولین روز از هفته دولت 53 پروژه آب و فاضلاب با حضور استاندار گیلان و نمایندگان مردم شریف رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اعتباری بالغ بر 1970 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان مازیار علیپور در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر گفت : در اولین روز از هفته دولت شرکت آب و فاضلاب گیلان بصورت همزمان ۵۳ پروژه آب و فاضلاب در سطح استان را افتتاح کرد.

وی افزود : این پروژه ها با اعتباری بیش از ۱۹۷۰میلیارد ریال در ۱۲ شهرستان به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با یادآوری اینکه سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه های این شرکت تخصیص داده شد تصریح کرد: در سالجاری اعتبار تخصیصی به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده و بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان مورد نیاز می باشد.
وی در ادامه افزود: امروز در منطقه سیاه اسطلخ بیش از ۵ هزار نفر با اعتبار  ۱۰۰میلیارد ریال از آب آشامیدنی با کیفیت تصفیه خانه بزرگ گیلان بهره مند شدند.

علیپور با اشاره به تاکید وزیر نیرو جهت بهره برداری از مخزن ذخیره آب لاکان تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همکارن  این مجموعه طی یک ماه و نیم، مخزن ۳۰هزار متر مکعبی لاکان به بهره برداری رسید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر منبع سراوان از امروز مخزن لاکان نیز آب شهرستانهای رشت، انزلی و خمام را تامین می کند‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در پایان گفت: با تخصیص اعتبار مورد نیاز، شاهد اتفاقات مهمتری در این حوزه خواهیم بود.

اتفاق بزرگ و مبارکی است تا سال آینده بیش از ۷۰۰ روستا از نعمت آب شرب بهره مند می شوند

سپس سردار سیدعلی آقازاده رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی  با گرامیداشت هفته دولت در این آئین گفت: در یک منطقه مهم این پروژه اجرا شد و امروز مردم این منطقه میتوانند از این پروژه بهره مند شوند .

وی در ادامه گفت: در گیلان بیش از ۱۶۰۰ روستا در پروژه آب آشامیدنی قرار گرفته که اتفاق بزرگ و مبارکی است که تا سال آینده بیش از ۷۰۰ روستا در گیلان به این شبکه می پیوندند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه سیاه اسطلخ از ویژگی خاصی برخوردار است مردم این منطقه حتی امکان داشتن چاه عمیق هم نداشتند و امروز با تلاشهای صورت گرفته از این نعمت برخوردار شدند.

دولت مردمی پای کار است و با اقدامات جهادی به فکر رفع معضلات مردم است

سپس اسدالله عباسی استاندار گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گیلان آلودگی رودخانه ، مشکلات فاضلاب و آب آشامیدنی منطقه سیاه اسطلخ بعنوان مهمترین معضل مردم این منطقه در اولویت قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سلامت مردم پر اهمیت است ادامه داد: امروز بیش از ۱۸۰۰ خانوار از آب آشامیدنی بهره مند شدند و رودخانه گوهر رود نیز از بالا دست در حال لایروبی است که امیدواریم بتوانیم دوباره از زیبایی این رودخانه بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم از وظایف دولت است تصریح کرد: دولت مردمی پای کار است و منتظر
نمی ماند که مردم برای رفع مشکل اقدام کنند و دولت با هدف رفع مشکلات مردم با اقدامات جهادی میان مردم رفته و به فکر رفع معضلات مردم است.

 

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان