کاستی‌های تجهیزاتی بیمارستان آستارا برطرف می‌شود
کاستی‌های تجهیزاتی بیمارستان آستارا برطرف می‌شود
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از تلاش‌ها برای برطرف کردن کاستی‌های تجهیزاتی بیمارستان واقع در مرکز شهرستان آستارا خبر داد.

به  گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا – محمدتقی آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از مرکزهای بهداشتی و درمانی آستارا در جمع خبرنگاران بیان کرد: تیم درمانی بیمارستان آستارا کارهای خوبی را انجام داده است اما کمبودهایی از نظر تجهیزاتی وجود دارد که بعضی از دستگاه‌ها امسال و برای تامین بقیه وسایل نیز در سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با تاکید بر تلاش بیشتر برای ماندگاری پزشکان در آستارا افزود: اگر بتوانیم متخصص اورولوژی در این شهرستان مستقر کنیم، به طور حتم تجهیزات مورد نیاز را هم تامین می‌کنیم و در اختیار بیمارستان (شهید بهشتی) قرار می‌دهیم تا مردم برای درمان بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری دیگر به مرکز استان مراجعه نکنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار کرد: آستارا یکی از شهرستان‌های مهم از نظر بهداشت و درمان در استان گیلان برای دانشگاه علوم پزشکی به شمار می‌رود، از این رو بازدیدهای مرتب از مرکزهای بهداشتی و درمانی آن برنامه‌ریزی شده است که امروز در بازدید از پایگاه بهداشتی گمرک آستارا، دستورهای لازم به منظور برطرف شدن کاستی‌های آنجا داده شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان آستارا در دوران شیوع کرونا و پس از آن، اضافه کرد: بازدیدی هم از پروژه‌های بهداشتی این شهرستان صورت گرفت تا بعضی برای اردیبهشت ۱۴۰۲ آماده افتتاح شوند که مردم بهره لازم را از خدمات بهداشتی و درمانی آنها ببرند.

بیش از ۲۰ بیمارستان، درمانگاه، مرکز بهداشتی و خانه بهداشت در نقاط مختلف شهرستان آستارا فعالیت دارند.

شهرستان آستارا که شامل ۲ بخش مرکزی و لوندویل و ۶۰ روستا با حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت است، در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا