اشاعه فرهنگ بیمه ای در جامعه از شاخص های توسعه یافتگی است .
اشاعه فرهنگ بیمه ای در جامعه از شاخص های توسعه یافتگی است .
انواع پوشش های بیمه ای در قالب طرح بیمه خانواده ایرانی برای گسترش و توسعه امکان برخورداری قشرهای مختلف جامعه از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی در جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه وزارتی در استان گیلان تشریح گردید .

علی حسین نژاد(مدیر کل تامین اجتماعی گیلان):در نشست دوره ای شورای هماهنگی مدیران دستگاههای حوزه وزارتی با تاکید بر اینکه بر اساس ماده یک قانون تامین اجتماعی ، توسعه و گسترش پوشش های بیمه ای در جامعه ماموریت اصلی این سازمان است افزود : سازمان تامین اجتماعی در دهه های اخیر تلاش نموده است تا با فراهم نمودن بسترهای لازم ، اقشار مختلف را در دامنه حمایتهای بیمه ای خود قرار دهد .

وی در این خصوص اظهار داشت : هم اکنون گروههای مختلفی همچون صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، رانندگان ، کارگران ساختمانی ، بافندگان و فعالان صنایع دستی شناسه دار ، باربران ، خادمین مساجد ، وکلا ، اعضاء نظام پزشکی و نظام مهندسی و … در کنار بیمه شدگان اجباری که بر اساس قانون کار تحت پوشش میباشند ، در زمره بیمه شدگان این مجموعه بزرگ کشور قرار دارند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، با اشاره به اینکه ۱۰ دستگاه اجرایی و اداره و بانک زیر مجموعه حوزه وزارتی در استان ، خانواده ای بزرگ با جمعیتی چند هزار نفری را تشکیل میدهند که متاسفانه همسران و فرزندان واجد شرایط آنها علیرغم اینکه میتوانند مستقیماً بعنوان یک بیمه شده اصلی تحت پوشش باشند صرفاً از حمایتهای درمانی به واسطه سرپرست خانواده و یک عضو تبعی تحت تکفل برخوردارند .

علی حسین نژاد با بیان اینکه بیمه های مشاغل آزاد ، زنان خانه دار و دانشجویان فرصتی مناسب برای پوشش افراد بالای ۱۸ سال خانواده هستند اذعان نمود : طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بسته ای را ارائه میدهد که هر یک از افراد خانواده میتوانند با بیمه پردازی مستقل ، علاوه بر ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی ، در آینده نیز از درآمد و مستمری برخوردار باشند .

وی این مهم را برای زنان خانه دار ، هدیه ای جهت افزایش امید ، روحیه و نشاط و برای فرزندان یک سرمایه گذاری مطمئن با قابلیت ادامه در زمان اشتغال و یا انتقال سوابق به سایر صندوقها دانست .

مدیرکل تامین اجتماعی استان همچنین خاطر نشان گردید که اگر فردی در خانواده در گذشته دارای سابقه بیمه ای نیز بوده میتواند با انعقاد بیمه اختیاری آنرا تداوم بخشیده و با احراز شرایط سنی و سابقه ای از مزایای مربوطه برخوردار گردند .

وی عدم نیاز به مراجعه و امکان انجام تمام مراحل انعقاد قرارداد و دریافت فیش و پرداخت حق بیمه از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir  را از ویژگی های این بیمه ها و خدمات نوین سازمان برشمرد .

شایان ذکر است حداقل مبلغ بیمه پردازی در پائین ترین نرخ تعهداتی برای بازنشستگی در سالجاری برابر ماهانه ۳۱۸ هزار تومان بوده و فرزندان با انعقاد قراردادهای مذکور امکان تداوم برخورداری از استحقاق درمان از طرف والدین و یا دریافت مستمری آنها را خواهند داشت . م

  • منبع خبر : پایگاه خبری تامین اجتماعی: