برنامه های شبکه باران باید تلفیقی از فرهنگ ، آگاهی بخشی و آموزش شهروندی باشد
برنامه های شبکه باران باید تلفیقی از فرهنگ ، آگاهی بخشی و آموزش شهروندی باشد
علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت در دیدار مشترک اعضای شورای اسلامی و شهردار با مدیر کل صدا و سیمای گیلان اظهار کرد : شهروندان، مخاطبان اصلی شبکه باران هستند و بالطبع محتوای برنامه های سیما باید در راستای علایق شهروندان باشد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، تاج شهرستانی ۵ شهریور ۱۴۰۲ در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مدیر کل صدا و سیمای گیلان بر این مطلب تاکید داشت که تولیدات برنامه های شبکه باران باید پرمحتوا و تلفیقی از فرهنگ، آگاهی بخشی، آموزش و با اهداف ایجاد روحیه نشاط شهروندی باشد.

وی ضمن بیان اینکه اعتقاد دارم مجموعه صدا و سیما نسبت به شأن و جایگاهی که دارد انتظارات را برآورده نساخته و وظایف ذاتی خود را به شکل شایسته و بایسته انجام نمیدهد، اشاره داشت تعامل صدا و سیمای گیلان جز در مقاطع انگشت شمار با مجموعه شورا و شهرداری رشت نیز کم فروغ و ضعیف بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی گفت : برای مثال در جریان استیضاح شهردار پیشین که مطلب، ارتباط مستقیم با اداره شهر رشت داشت، صدا و سیما حضور چندانی نداشت و در اطلاع رسانی ها و پرسشگری بسیار ضعیف ظاهر شد.

تاج شهرستانی در ادامه سخنان خود به ذکر اهمیت حمایت از هنرمندان و بازیگران مرتبط با صدا و سیمای گیلان پرداخت و گفت: نقش بازیگران در سریال ها  فقط ایفای نقش مقابل دوربین نیست و بازیگران عمدتا فرهنگ ساز، مولف و تولید کننده نیز هستند و در مقوله تولید فیلم و سریال و محتوا، اثر گذاری مستقیم دارند؛ اما در طول سالیان،  هیچگاه پشتوانه ای نداشته و جزء عوامل خارجی دستگاه صدا وسیما محسوب میشوند.

وی ضمن بیان اینکه تولید سریالهای شبکه باران عمدتا از منابع خصوصی و با حمایت اسپانسرها تامین میشود
اظهار داشت:  هنرمندان و بازیگران شبکه باران در این سازمان عریض و طویل نه یک اتاق برای استقرار و تشکیل جلسه دارند و نه بعنوان مثال حتی حق ورود به کتابخانه سازمان را ، و این مطلب عجیب و ناراحت کننده است!!

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ابراز امیدواری کرد با مدیریت جدید این سازمان این نارساییها مورد توجه قرار گیرد و افق های جدید در راستای سیاستهای شهروند محوری و حمایت بیشتر از هنرمندان پیش روی سازمان صدا و سیمای گیلان قرار گیرد.

  • منبع خبر : شهرداری رشت