برگزیده شدن نویسنده ، فعال فرهنگی اجتماعی گیلانی بعنوان بازنشسته نمونه
برگزیده شدن نویسنده ، فعال فرهنگی اجتماعی گیلانی بعنوان بازنشسته نمونه
ذبیح اله شبان ، نویسنده ، فعال فرهنگی اجتماعی و خیر گیلانی بعنوان بازنشسته نمونه از سوی تامین اجتماعی استان برگزیده شد .

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، شش چهره برتر مستمری بگیران نمونه استان در هجدهمین دوره این طرح سازمانی ، پس از مراحل فراخوان ، بررسی و ارزیابی کمیته استانی ، بر اساس شاخص های تعیین شده ، شناسایی و معرفی شدند .

دراین راستا و با هدف آشنایی بیشتر با این گنجینه های خرد و تجربه که با کوشش و پشتکار ، پس از بازنشستگی نیز با همت والا و انگیزه وافر در مسیر تعالی و کمال گام برداشته اند بخشی از زندگی این افراد و عوامل موفقیت و گزینش آنها بعنوان چهره های برتر جامعه بازنشستگان تشریح می گردد .

ذبیح اله شبان یکی از پیشکسوتان تامین اجتماعی گیلان می باشد که در دیماه سال ۷۸ به افتخار بازنشستگی نائل آمد ولیکن ورود به مرحله جدید زندگی برای او بمنزله خمودی و گوشه نشینی نبوده و با انجام امور و فعالیتهای مختلف در عرصه های علمی ، فرهنگی و اجتماعی ، مسیر زندگی را ادامه داد .

نگارش آثاری ارزشمند همچون : علی (ع) و نهج البلاغه ، دایره آفرینش تمدن ، پرواز به سوی عشق ، مجنون صحرا ، راز گل سرخ و باغبان پیر ، از زنبورهای عسل بیاموزیم و سیری در هنر و موسیقی از مهمترین اقدامات این بازنشسته فرهیخته گیلانی است .

ذبیح اله شبان همچنین در فعالیتهای عام المنفعه و خیر نیز مشارکتی گسترده داشته و با تاسیس موسسه خیریه اویس قرنی و همچنین باشگاه فرهنگی ورزشی آرسن ، خدمت به شهروندان خود و اشاعه و ترویج فرهنگ امور خیر را نیز در اولویت برنامه های زندگی خود قرار داده است .

ارائه مقاله به نشریات ادبی فرهنگی همچون پادنگ و طرح خاطرات در نشریه آتیه سازمان تامین اجتماعی از دیگر فعالیتهای این بازنشسته پویا و مردمدار تلقی می گردد .

رشتستان

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان