بسیج تمامی امکانات برای سال تحصیلی پرنشاط و آرام در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
بسیج تمامی امکانات برای سال تحصیلی پرنشاط و آرام در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت بسیج همه امکانات و استعداد موجود به جهت آغاز سال تحصیلی پرنشاط و آرام در مراکز دانشگاهی تأکید شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)،  نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جمعی  از معاونین و مدیران و همچنین تشکل‌های دانشجویی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید برای فراهم کردن محیط آموزشی پرنشاط و آرام فراهم شود.
وی با اشاره به موضوع دانشجویان جدیدالورود، افزود:  آموزش‌های توجیهی دانشجویان در سال تحصیلی جدید باید با رویکرد تقویت حسن ارتباط دانشجو با استاد و همچنین دانشگاه با خانواده‌ها باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بهسازی و ترمیم بخشی از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه، گفت: خوشبختانه آماده‌سازی محیط‌های دانشگاهی و همچنین خوابگاهی و رفاهی دانشگاه از ماه‌ها پیش آغازشده و به‌زودی آماده استفاده دانشجویان می‌شود.
دکتر آشوبی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌های میدانی بر عرصه‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: تمامی اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آستانه سال تحصیلی جدید مکلف بر حضور میدانی مستمر در واحدهای آموزشی و دانشکده‌ها و رفع نواقص احتمالی در پی آن هستند.
وی با بیان اینکه دانشجویان امانتی در دست دانشگاه هستند و باید نسبت به آن‌ها همچون فرزندان خود برخورد کنیم، گفت: مسئولان دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی باید با دانشجویان همان‌گونه که با فرزندان خود برخورد می‌کنند، رفتار نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارتباط تنگاتنگ با خانواده دانشجویان را یکی از ضروریات دانست و بر در پیش گرفتن رفتار منطقی، دوستانه و در چارچوب قانون با دانشجویان تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر لزوم عبرت گیری از فرهنگ عاشورا و واقعه کربلا، اظهار کرد: امام حسین علیه‌السلام درس آزادگی و دفاع از حق را به ما آموخت و این واقعه‌های تاریخی تکرار می‌شوند تا امام و یزید زمان خود را بشناسیم.
وی با اشاره به سکوت عده‌ای در واقعه عاشورا و تکرار مشابه آن در حوادث اخیر کشور، افزود: سکوت در برخی وقایع تاریخی بسیار خطرناک و مستلزم شناخت سره از ناسره است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سیر پرشتاب انقلاب اسلامی در مسیر تعالی و رشد امیدوارانه اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی علیرغم تمامی حوادث و بحران‌هایی که  به آن  تحمیل می‌شود، مسیر رشد، تعالی و پیشرفت را طی می‌کند.
دکتر فردین مهرابیان- معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه برنامه‌های گوناگون فرهنگی در بخش دانشجویی در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با حمایت رئیس دانشگاه و مسئولان، بیش از ۸۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در مرداد امسال جهت حضور در اردوی فرهنگی و آموزشی به مشهد مقدس اعزام شدند و همچنین ۳۵ نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه نیز در روزهای آینده جهت شرکت در برنامه‌های فرهنگی با خانواده‌های خود راهی مشهد مقدس می‌شوند.
وی افزود: در حال حاضر علاوه بر نیروهای داوطلب مردمی جمعی از دانشجویان داوطلب این دانشگاه نیز در پیاده‌روی اربعین به‌عنوان سفیر سلامت حضور خواهند داشت و بسیج دانشجویی نیز نسبت به اعزام عاشقان حسینی جهت شرکت در این پیاده‌روی، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است .
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به آمادگی دانشگاه جهت حضور دانشجویان در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: ضمن بازسازی و نظافت کامل خوابگاه‌های دانشجویی شرایط برای اسکان دانشجویان در این خوابگاه‌ها فراهم شده است.
گفتنی است در این نشست، تعدادی از اعضای شورای فرهنگی به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای مؤثر در جهت غنی شدن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه سال تحصیلی جدید پرداختند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان