میزان تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران تامین اجتماعی چابکسر درسالجاری ۵۵ درصد رشد یافته است
میزان تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران تامین اجتماعی چابکسر درسالجاری ۵۵ درصد رشد یافته است
تعداد مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی چابکسر در سالجاری با 4 درصد رشد به 1400 نفر رسیده و ماهانه بیش از 7 میلیارد تومان به این قشر تعهدات پرداخت می گردد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، پویان جعفری رئیس تامین اجتماعی شعبه چابکسر در گزارشی عملکردی آماری به مناسبت قرارگرفتن در آستانه دهه فجر از تحت پوشش بودن بیش از ۱۱۰۰۰ نفر از جمعیت منطقه توسط این شعبه خبر داد .

در این گزارش آمده است : تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در سالجاری بیش از ۲ درصد رشد داشته و مستمری بگیران نیز با ۴ درصد افزایش به حدود ۱۴۰۰ نفر رسیده اند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه چابکسر با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ درصد جمعیت بخش چابکسر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند اظهار داشت بیش از ۴۵۰ کارگاه فعال دارای بیمه شده در حوزه عمل این شعبه وجود دارد که نسبت به سال گذشته با ۱۰ درصد رشد همراه میباشد .

وی همچنین اظهار داشت تعداد بیمه شدگان اجباری ( مشمولین قانون کار ) تحت پوشش در سالجاری ۳/۷۵ درصد و تعداد بیمه شدگان خاص ۷/۸ درصد رشد داشته است .

پویان جعفری با اشاره به اینکه در سالجاری بیش از سه میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری و افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان انواع تعهدات کوتاه مدت شامل غرامتها و کمک هزینه ها به بیمه شدگان مشمول پرداخت شده اظهار داشت این میزان بیانگر رشد ۱۶ درصدی در ماههای سپری شده سال بوده که پیش بینی میگردد این رقم تا پایان سال با ۲۰ درصد افزایش همراه گردد .

رئیس تامین اجتماعی شعبه چابکسر در بخش دیگری از این گزارش با بیان اینکه همزمان با افزایش چشمگیر میزان مستمری ها در سالجاری ، به طور مرتب با پیوستن تعداد بیشتری از افراد به جرگه بازنشستگان ، ازکارافتادگان و بازماندگان ، تعداد پرونده های این بخش از جامعه هدف نیز ۴ درصد رشد داشته ، افزود : این امر سبب بالارفتن قابل ملاحظه میزان تعهدات گردیده است بگونه ای که در سال گذشته مجموع این تعهدات ۵۸ میلیارد بوده و در سالجاری تا پایان دیماه به بیش از ۷۰ میلیارد تومان رسیده که با احتساب پرداختی دوماه آینده و عیدی این قشر پیش بینی میگردد مجموع تعهدات بلندمدت به ۹۰ میلیارد تومان افزایش یابد که بیانگر رشد ۵۵ درصدی خواهد بود .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان