اولین کارگاه آموزش تالاب به صورت برخط در شهرستان بندرانزلی
اولین کارگاه آموزش تالاب به صورت برخط در شهرستان بندرانزلی
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان

رییس اداره نظارت و پایش تالاب انزلی از برگزاری اولین کارگاه آموزش تالاب به صورت برخط درشهرستان بندر انزلی خبر داد.

سمانه قربانی از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با تالاب انزلی به صورت برخط( آنلاین) در مرکز بازدید کنندگان  تالاب انزلی برای دانش آموزان مدارس این شهرستان خبرداد. وی افزود :این کارگاه اولین نشست از سلسله نشست هایی است که این اداره در نظر دارد طی ماه های آتی با مضمون آشنایی با تالاب انزلی و تنوع زیستی منحصر بفرد آن با همکاری آموزش پرورش برگزار کند.
رییس اداره نظارت و پایش تالاب انزلی روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه مصادف با ۲ فوریه همزمان با روز جهانی تالاب ها  ضمن تبریک این روز  اظهار داشت: تالاب انزلی یکی از ۱۸ تالاب بین المللی ایران در کنوانسیون رامسر و یکی از مهمترین زیستگاه های آبی در نیمکره شمالی زمین است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگانی است که از عرض های شمالی برای زمستان گذرانی به این تالاب مهاجرت می کنند.
قربانی گفت: این اداره در نظر دارد همچون سالهای گذشته  برنامه های  مدونی را با هدف افزایش آگاهی دانش آموزن و افزایش سطح علاقمندی آنها به تالاب انزلی با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی   برگزار کند.
وی با تاکید بر لزوم احیای تالاب انزلی افزود: «تالاب انزلی از نخستین تالاب های ثبت شده در معاهده رامسر بوده و از اهمیت اکوسیستمی ویژه‌ای برخوردار است.  قربانی ابراز امیدواری کرد که با آموزش و گسترش فرهنگ زیست محیطی  شاهد کاهش تخریب تالاب انزلی باشیم.
نمایش  نماهنگ ،عکس و پوستر با مضامین سیمای زیست بوم تالاب انزلی از مهمترین مطالب ارایه شده توسط کارشناسان اداره نظارت و پایش تالاب انزلی  بوده است.
قربانی در پایان اظهار داشت: «این کارگاه آموزشی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی  تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. علاقمندان  می‌توانند در این کارگاه در مرکز بازدید تالاب واقع در بندرانزلی، روبروی مصلی، جنب پل ولایت (غازیان) شرکت کنند.»