برای مقابله با تکدی گری، باید اجرای برنامه‌های فرهنگی را افزایش دهیم
برای مقابله با تکدی گری، باید اجرای برنامه‌های فرهنگی را افزایش دهیم
جلسه ساماندهی متکدیان با حضور کریم تقی زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب استان، سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی استان گیلان، سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت و محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در محل شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان، در جلسه ساماندهی متکدیان با حضور معاون دادستان، مدیر کل این سازمان سید مهدی خدمت بین دانا، رئیس شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری رشت بر نیاز فوری شهر رشت به تجهیز سامانکده موجود شهر، ایجاد سامانکده‌های جدید و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با رشد تکدی‌گری در سطح شهر تاکید شد.

در این جلسه هر یک از مسئولین به بررسی چالش ها و مشکلات در خصوص مقابله با پدیده تکدی گری پرداخته و نقطه نظرات و راهکارهای لازم را بیان کردند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: بهزیستی قبلا طرحی را با همکاری شهرداری برای جمع‌آوری و برگشت دادن متکدیان به شهرهایشان اجرا کرد بنابراین با توجه به موفقیت آمیز بودن آن باز هم می‌توان چنین طرح‌های مشارکتی را به اجرا گذاشت.

خدمت بین دانا ضمن اشاره به افزایش تعداد متکدیان سطح شهر از آمادگی بهزیستی برای مشارکت در برنامه‌های ساماندهی متکدیان سخن گفت و ابراز داشت: اگر دادستانی مرکز استان دستور دهد می‌توانیم نسبت به نگهداری معتادان متجاهر خانم در ساختمان ماده ۱۶ اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی‌که پیگیری‌های لازم برای اخذ اعتبار سه میلیارد تومانی کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس به نتیجه برسد بهزیستی استان گیلان میتواند ظرفیت ساختمان ماده ۱۶ خود را به ۲۵۰ نفر ارتقا دهد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه از این فضا میتوان برای نگهداری متکدیان هم استفاده کرد یادآور شد: برای مقابله با پدیده‌هایی مانند رشد تکدی گری در سطح شهر باید نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام کنیم.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان