امر به معروف ها و نهی از منکرات باید در همه ساختار دانشگاه حاکم باشد
امر به معروف ها و نهی از منکرات باید در همه ساختار دانشگاه حاکم باشد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر در سلامت ساختار اداری گفت: امر به معروف ها و نهی از منکرات باید در همه حوزه های دانشگاه، جاری و ساری گردد و در شرایط خاص کنونی هیچ کس از این فریضه الهی بی نیاز نیست.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه طلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، چهارمین نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تعدادی از معاونین، مدیران و کارشناسان ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه کانون‌های فرهنگی و هیئت مذهبی آل یاسین دانشگاه، در برگزاری جشن‌های اعیاد اسلامی ازجمله عید قربان و غدیر، اهتمام ویژه داشته باشد.
وی با اشاره به پیشروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت دانشگاه ایرانی-اسلامی، افزود: انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی به‌ویژه در بخش دولتی با شرع مقدس اسلام و همچنین رعایت عفاف و حجاب باید در دوره جدید با جدیت هرچه‌تمام‌تر، دنبال شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف ها و نهی از منکرات باید در همه حوزه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان ساری و جاری گردد تا هم  افرادی که بی منت برای ارایه خدمت به مردم تلاش می کنند مورد تشویق قرار گیرند و هم با کسانی که بی هیچ عذر و بهانه ای باعث اخلال در نظم اداری و کارشکنی برای ارایه خدمت می شوند برخورد قانونی صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مراتب امربه‌معروف و نهی از منکر باید از سوی همه ارکان مسئول و غیرمسئول در دانشگاه رعایت شود، تصریح کرد؛ همه باید تلاش کنیم تا  از طریق کار فرهنگی، گفتمان  و با دوری از فضای تنش آلود ، معروف ها را در جامعه نهادینه و از منکرات بکاهیم.
دکتر آشوبی بر لزوم تکریم بیمار و دریافت‌کنندگان خدمات سلامت‌محور تأکید کرد و افزود: رعایت حجاب و عفاف و همچنین رعایت موازین اداری با شرع مقدس موجب افزایش اعتماد و اطمینان دریافت‌کنندگان خدمات در نظام سلامت می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع اقدام مشترک پیرامون عفاف و حجاب در محیط دانشگاهی، اظهار کرد: داشتن برنامه مشترک، جامع و منسجم پیرامون مقوله عفاف و حجاب در حوزه دانشجویی لازم و ضروری است.
گفتنی است در این نشست در راستای برگزاری جشن بزرگ اعیاد قربان و غدیر، برگزاری نشست کمیته انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی با شرع مقدس و عفاف و حجاب، تبیین آیین‌نامه شورای مشورتی قرآن و عترت(ع) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین سند ملی راهیان پیشرفت تبادل‌نظر و گفت‌وگو شد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان