نصب سامانه هوشمند ترافیکی در محورهای خطر آفرین ضروری است
نصب سامانه هوشمند ترافیکی در محورهای خطر آفرین ضروری است
استاندار گیلان بر نصب سامانه هوشمند و دوربین های کنترل سرعت ترافیکی در محورهای خطرآفرین استان تاکید کرد و گفت: برخی رانندگان با رفتارهای خطر آفرین خود در این مسیرها جان سایرین را به خطر می‌اندازند از اینرو باید نسبت به نصب سامانه هوشمند ترافیکی در آنها اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر (یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲) در نشست با پلیس راه و پلیس راهور استان با تقدیر از تلاش همه پرسنل پلیس و سایر نیروهایی که جان خود را برای حفظ سلامت مردم به خطر می اندازند، افزود: شما با تلاشی خستگی ناپذیر و از خود گذشتگی که برای حفظ جان مردم و جلوگیری از حوادث و تصادفات جاده ای انجام می دهید خدمتی ارزشمند به مردم می کنید که بسیار ستودنی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور و راه همواره هوشیار و آماده به خدمت است و در برقراری نظم و امنیت اجتماعی در شهرها و جاده ای نقش محوری دارد، اظهار کرد: هماهنگی وهمپوشانی دستگاهها در کاهش خطرات جاده ای بسیار حائز اهمیت است در این راستا دانشگاه علوم پزشکی رسیدگی به این موضوع که بخش زیادی از حادثه دیدگان جاده ای در مسیر و یا در مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند را باید در دستور کار قرار دهد.

عباسی از شهرداران شهرهای استان نیز خواست در وضعیت پل های عابر پیاده بازنگری جدی داشته باشند و عنوان کرد: برخی از پل های عابر پیاده بسیار فرسوده و قدیمی هستند این پل ها باید به روزرسانی شوند تا مردم تمایل بیشتری برای استفاده از این پل ها داشته باشند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در خصوص استفاده از پلهای عابر پیاده گفت: فرهنگ استفاده از پلهای عابر پیاده باید در جامعه نهادینه شود و افراد بدانند اگر خارج از این محدوده و از عرص خیابان بخواهند عبور کنند چه خطری را پذیرفته اند.

استاندار گیلان، برخورداری جامعه از نظم و امنیت را ضرورتی اساسی خواند و افزود: در بخشی از محورهای خطر آفرین که راه حل دیگری برای کاهش حوادث در آنها وجود ندارد اعتبار لازم تخصیص می یابد تا نسبت به نصب سرعت‌کاه استاندارد اقدام شود.

در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، رئیس پلیس راه ، رئیس پلیس راهور و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گزارش فعالیت های خود را ارائه کردند.

در پایان این نشست صمیمانه از فرماندهان، شماری از عوامل سخت کوش پلیس راه و راهور و همچنین تعدادی از دهیاران (راهور محله) استان گیلان با حضور استاندار گیلان قدردانی شد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان