افزایش ۱۹۳ درصدی ورود خودرو به گیلان در نوروز امسال
افزایش ۱۹۳ درصدی ورود خودرو به گیلان در نوروز امسال
 سردار عزیزالله ملکی از ورود 593 هزار و 611 خودرو به استان گیلان از ابتدای نوروز امسال تا امروز خبر داد و اظهار داشت: امسال شاهد افزایش 193 درصدی ورود خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان از کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده‌ای و همچنین کاهش ۴۰ درصدی تلفات رانندگی در نوروز امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: میهمان‌نوازی شایسته و خدمت‌رسانی مطلوب به هموطنان یکی از اولویت‌های پلیس گیلان در اجرای طرح نوروزی است.

سردار ملکی با بیان اینکه ۴۶ هزار و۹۴۱ خودرو به‌دلیل عدم توجه به طرح ممنوعیت تردد شبانه و تردد در شب از ساعات ۲۱ تا ۳ در استان گیلان جریمه شدند افزود: “امنیت مردم” جزو دغدغه‌ها و خط قرمز نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان گیلان تقویت توان عملیاتی شهرستان‌ها و عوامل گشتی در حوزه انتظامی و ترافیکی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای تأمین نظم و امنیت در این ایام برشمرد و اظهار داشت: حضور پلیس امنیت‌آفرین است و تقویت حس آرامش را به‌همراه دارد.

وی افزود: افزایش سطح آمادگی، التزام به رعایت انضباط ظاهری و معنوی، زیبندگی به اخلاقیات و معنویات، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، ارائه خدمت مضاعف به مسافران و هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب با سازمان‌های امدادی به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مسافران از جمله اقدامات پلیس در ایام تعطیلات نوروزی است.

سردار ملکی با تأکید بر لزوم تأمین امنیت مسافران در جاده‌ها، محل اسکان و همچنین تأمین امنیت منازلی که خالی از سکنه هستند گفت: در حوزه استفاده از ظرفیت‌های مردمی با بهره‌گیری از هزار و ۸۰ نفر پلیس‌ افتخاری و هزار و ۲۷۵ نفر از نگهبانان مراقبتی و حفاظتی اقدامات خوبی در جهت ارتقاء امنیت پایدار در سطح استان به انجام شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان به‌کارگیری کارکنان ستادی و کمکی در شهرستان‌ها و مناطق گردشگری برای جلوگیری و کاهش تخلفات را جزو دیگر اقدامات پلیس گیلان دانست و گفت: در مرکز استان پس از شناسایی ۱۰ نقطه پُرخطر، طرح‌های انتظامی را برای پیشگیری از جرایم در این نقاط اجرا کردیم.

سردار ملکی با اشاره به راه‌اندازی ۵۱۸ واحد گشت‌های انتظامی، ترافیکی، تخصصی و نظارتی عنوان کرد: نصب بنرهای آموزشی، ارائه هشدارهای انتظامی، ترافیکی و آموزشی از طریق فضای مجازی و رسانه ملی از دیگر اقدامات پلیس گیلان برای کاهش جرایم و ارتقاء امنیت مردم در ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه حدود ۷ هزار و ۳۹۷ واحد صنفی و اماکن عمومی گیلان از آغاز طرح نوروزی تا امروز با هدف جلوگیری از تخلفات صنفی و اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط پلیس مورد بازدید قرار گرفته است گفت: در این بازدید‌ها برای ۳۹۶ واحد صنفی اخطار پلمب صادر و ۱۹ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه جدی هموطنان به هشدارها و توصیه‌های انتظامی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابراز داشت: با توجه به شرایط شیوع کرونا از هم‌وطنان انتظار داریم که از سفرهای غیرضروری به استان گیلان و تجمع در اماکن عمومی به‌ویژه فضاهای سرپوشیده خودداری کنند.

سردار ملکی با بیان اینکه در طرح نوروزی از تردد ۶ گروه گردشگری فاقد مجوز و ۱۱۷ نفر جلوگیری به‌عمل آمد افزود: برخورد با تورهای گردشگری فاقد مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی و اردوهای گردشگری برای ساماندهی و افزایش امنیت حوزه گردشگری نیز در دستور کار پلیس گیلان بوده است.

وی به برخی رفتارهای هنجارشکنانه و عدم رعایت شئون اسلامی در تعدادی از اماکن و تفرج‌گاه‌های استان اشاره و بیان کرد: پلیس گیلان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان از ابتدای اجرای طرح نوروزی برای ۵ هزار و ۳۱ راننده متخلف هشدار صادر کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم