اعزام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مراسم اربعین حسینی
اعزام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مراسم اربعین حسینی
جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت شرکت در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی با بدرقه مسوولان‌ دانشگاهی عازم عتبات عالیات شدند.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)،  جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان  از گلزار شهدای رشت عازم عتبات عالیات جهت شرکت در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی شدند.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین بدرقه دانشجویان دانشگاه با تاکید بر رعایت احتیاط و مراقبت در طول سفر، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سفیران دانشگاه در اجتماع عظیم اربعین هستند.
وی با اشاره به سخاوتمندی و مهمان نوازی مواکب‌ حسینی در طول مسیر، افزود: احترام به خادمان ایرانی و عراقی مواکب‌ حسینی و تقدیر از تلاش‌های آنها باید سرلوحه‌ دانشجویان دانشگاه قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اربعین حسینی میعادگاه اشتراکات فرهنگی ملل است، گفت: هر دانشجوی دانشگاه باید نمادی از خود باوری، عزت، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در طول مسیر و کنگره عظیم و میلیونی اربعین حسینی باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی- مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در آیین بدرقه دانشجویان، به شگفتی‌ها و زیبایی‌های زیارت امام حسین علیه‌السلام اشاره کرد و حضور در آن را فرصتی مغتنم دانست.
وی با اشاره به اجابت دعا تحت قبه مرقد امام حسین علیه‌السلام، افزود: اثر دعا و ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام در اربعین حسین غیر قابل شمارش است.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حضور در راهپیمایی اربعین را توفیق الهی دانست و از دانشجویان خواست تا در طی طریق، هر قدم خود را در این مسیر غنیمت بشمارند و همکلاسی‌ها، هم‌دانشگاهی ها و جاماندگان را یاد کنند.
به گزارش وب‌دا، ۲۵ تن از دانشجویان پسر و ۱۵ تن از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی امسال حضور دارند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان