رتبه بالای عضویت فرهنگیان گیلانی در صندوق ذخیره فرهنگیان
رتبه بالای عضویت فرهنگیان گیلانی در صندوق ذخیره فرهنگیان
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در حال حاضر 21 هزار و 651 نفر در استان ( معادل 77 / 83 درصد ) عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در جلسه کارگروه استانی صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به رشد چشمگیر در سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: گیلان از جمله استان هایی است که نسبت تعداد اعضای صندوق ذخیره آن نسبت به کل فرهنگیان شاغل بالا است به طوری که از مجموع ۲۵ هزار و ۸۴۷ فرهنگی شاغل، ۲۱ هزار و ۶۵۱ نفر عضو این صندوق هستند که شایسته است برای بالابردن آگاهی همکاران فرهنگی از مزایای عضویت در صندوق و اهمیت افزایش سهم الشرکه ماهانه آنها اطلاع رسانی شود.

وی به گزارش ارایه شده توسط وزیر آموزش و پرورش در محضر مقام معظم رهبری از فعالیت های صندوق ذخیره و همچنین حضور رئیس جمهوری در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه اشاره کرد و گفت: «جهش سودآوری صندوق که بسیار فراتر از برآوردهای پیشین بود؛ خوشبینی ها را نسبت به مدیریت فعالیت ها و آینده صندوق افزایش می دهد.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به لزوم تداوم برگزاری جلسات توجیهی با همکاران جهت بالابردن آگاهی های آنها از چرایی تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان، شیوه فعالیت و منافع حاصل از آن برای همکاران فرهنگی گفت: لازمه اعتمادافزایی میان همکاران آن است که متولیان و اعضای کارگروه ها از سطح استان تا شهرستان و منطقه به این راه ایمان داشته باشند و با قوت تمام در این مسیر فعالیت کنند.
رحمتی همچنین استفاده از ادبیات مثبت، انگیزشی و تشویق کننده را از دیگر عوامل مهم در بالابردن میزان مشارکت همکاران دانست.

« قربانعلی رضایتی» نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان گیلان نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات کارگروه استانی صندوق ذخیره خواستار همراهی بیشتر دوایر مختلف برای اطلاع رسانی به همکاران در سطح استان شد تا همکاران بیشتری از منافع فعالیت های صندوق بهره ببرند.

گفتنی است صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف ارتقای رفاه فرهنگیان با لایحه پیشنهادی دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی در ۷ خرداد ۱۳۷۴ تشکیل شد. بر این اساس مقرر شد ماهیانه تا سقف ۵ درصد مجموع حقوق و فوق العاده شغل فرهنگیان ( درصورت عضویت ) به صورت ماهیانه کسر و به حساب موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان واریز شود.