سیاست دولت سیزدهم سنددار کردن اراضی است
سیاست دولت سیزدهم سنددار کردن اراضی است
رئیس جهاد کشاورزی گیلان، ماموریت تعاون روستایی را ایجاد بازار عرضه محصولات کشت دوم دانست و خاطرنشان کرد: تعاون روستایی در سال جاری تولیدات کشت دوم از جمله پاچ باقلا و سبزی و صیفی و علوفه را خریداری و بازار عرضه را مشخص می کند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا_صالح محمدی در حاشیه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، با اشاره به لزوم حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان بستر تولید با محوریت امنیت غذایی و امنیت زیستی، اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خواستار اطلاع رسانی حوزه عملکردی سال زراعی گذشته به مردم شد و افزود: سال گذشته علیرغم افزایش هزینه ها و کمبود منابع آبی و نوسان قیمت نهاده‌ها، در هیچ یک از محصولات کشاورزی کاهش تولید نداشتیم که نتیجه مدیریت صحیح و بهره وری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شاهد افزایش تولید محصولات باغی و زراعی و تولیدات دامی شامل طیور و زنبور عسل و پیله ابریشم و آبزی پروری و گوشت قرمز بودیم، تصریح کرد: در حوزه باغبانی نیز با افزایش تولید مواجه شدیم و محصولات صادرات محور همچون کیوی به بازارهای بین المللی عرضه شدند.

محمدی از افزایش پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی و هدایت سرمایه‌ها به سمت صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی با هدف ایجاد بهره‌وری و افزایش ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی خبر داد و خاطرنشان کرد: سیاست دولت سیزدهم سنددار کردن اراضی است و لذا در راستای یکی از تکالیف جهاد کشاورزی، به دنبال رفع تداخلات اراضی و رفع تعارضات بین مردم و مردم و مردم و دولت هستیم.

وی تکریم ارباب رجوع و توجه به مسائل تولیدکنندگان را در دستور کار جهاد کشاورزی دانست و متذکر شد: در کنار تولیدکنندگان بخش کشاورزی هستیم تا در این جنگ اقتصادی، نگرانی نداشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی، از جمله برنامه های مدیریت های شهرستانی جهاد کشاورزی استان را توجه به کشت دوم جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی دانست و بیان کرد: جهاد کشاورزی استان در راستای برنامه تحول در بخش تولید، کشت دوم را در دستور کار دارد که در این راستا با تعاون روستایی همکاری می کنیم.

محمدی وظیفه ذاتی تعاون روستایی را خرید و فروش محصولات کشاورزی و عرصه محصولات در بازارهای هدف از طریق شبکه تعاونی ها در سراسر کشور دانست و گفت: تامین محصولات مورد نیاز کشاورزان استان از سایر استان ها نیز یکی از تکالیف تعاون روستایی است؛ محصولات کشاورزی گیلان نیز از طریق شبکه های تعاونی روستایی به سایر استان ها ارسال می شود.

 

وی از هدفگذاری توسعه کشت دوم در استان خبر داد و اضافه کرد: بخش تحقیق و آموزش مرتبط با کشت دوم به مراکز تحقیقاتی خانواده جهاد کشاورزی محول شده و تفاهم نامه هایی را با دانشگاه های گیلان، آزاد اسلامی، علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی داریم.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مباحث آموزشی و پژوهشی حوزه کشت دوم را با همکاری جهاد دانشگاهی استان دنبال می کنیم، یادآور شد: هدفگذاری ما ترویج کشت دوم با محوریت افزایش بهره وری و تولید ثروت است لذا از طریق مراکز خدمات جهاد کشاورزی اعم از دولتی و خصوصی و مدیریت های شهرستانی این مهم را دنبال می کنیم.

وی ماموریت تعاون روستایی را ایجاد بازار عرضه محصولات کشت دوم دانست و خاطرنشان کرد: تعاون روستایی در سال جاری تولیدات کشت دوم از جمله پاچ باقلا و سبزی و صیفی و علوفه را خریداری و بازار عرضه را مشخص می کند.

محمدی، از عرضه سبزیجات برگی و غده ای همچون اسفناج و ترب و تربچه در بازارهای محلی و انتقال سبزی و صیفی استان به سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری ها با رویکرد سبزی سالم خبر داد و اظهار کرد: باید تعاونی ها را برای عرضه بهتر تولیدات کشاورزان فعال کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا